fallback

Чехия ще се бори срещу забраната на двигателя с вътрешно горене в ЕС

Премиерът Бабиш обяви, че страната му няма да приеме подобно ограничение

Европейската комисия явно тепърва ще се сблъсква с множество пречки в опита си да забрани продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене на територията на ЕС след 2035 година. Предложението на Брюксел вече породи разногласия сред страните-членки, като една от тях – Чехия, обяви, че ще се бори срещу подобно решение.

„Няма да приемем забраната за продажба на автомобили, задвижвани от изкопаеми горива. Това не е възможно. Не можем да наложим в нашата страна това, което зелените фанатици са измислили в Европейския парламент", заяви премиерът Андрей Бабиш, цитиран от Automotive News Europe.

Министър-председателят беше категоричен, че целта на правителството му е да защитава националните интереси. Сред тях е автомобилната индустрия, която е един от крайъгълните камъни на чешката икономика, като произвежда около 1/3 от брутния вътрешен продукт. Това се дължи най-вече на компанията Skoda, която е част от VW Group и има три завода за автомобили и двигатели в страната - в Млада Болеслав, Квасини и Врхлаби.

Освен това, предприятия в Чехия имат Toyota – в Колин, и Hyundai – в Ношовице, като годишно в страната се произвеждат около 1,44 млн нови автомобила. От тях 85% се изнасят в чужбина, така че реакцията на Бабиш е напълно логична, тъй като автомобилният сектор е от стратегическа важност за икономиката на страната.

Очаква се, че развитие по темата ще има догодина, когато Чехия ще поеме ротационното председателство на ЕС. Преди това обаче премиерът ще трябва да спечели спечели следващите парламентарни избори, насрочени за 8 и 9 октомври. Бабиш вече заяви, че ако това стане, именно забраната на продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще бъде една от основните теми, които страната му ще издигне по време на своето председателство.

Снимка: Skoda

fallback
  • #20
    До 21 ( преди 3 години )
    Да са Живи и Здрави ! Живота показа ,че пълните забрани до нищо хубаво не водят. Виж Комунизма... Електрификацията на превозните средства е една голяма крачка напред ! Нооо...защо да е на цената на забраната ? А как си представяш джип в джунглата ? И как му носят "гориво" в случай ,че закъса ? А как си носи резервното "гориво"? Че и да е компактно и леко?! А как виждаш хората търсещи уединението в природата , и автомобилите които ще са им нужни в недостъпни за електрификация ? И т.н.
  • #19
    пена ( преди 3 години )
    2035 няма да има нужда от никакви забрани. До тогава всички потребители ще искат ел. автомобили. И свития пазар на фосилките ще ги е направил в пъти по-скъпи!
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    А бе и тва не е така ел колите са скъпи общо взето в бъдеще колите ще са повече под наем отколкото лични
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Противниците на електромобилите май не допускат възможността хората масово да си сменят предпочитанията. След 6-7 години ще излязат вторите поколения на ID3, ID4, EV6, IONIC5 и т.н., а Тесла обновява моделите си непрекъснато. Дотогава и мрежата от зарядни станции ще се увеличи многократно. Ключовите фактори са изравняване на цените с ДВГ, 600-700 км пробег и зарядни през 70-80 км. Случат ли се тези неща, а предполагам, че ще се случат до 2030, сектанти ще бъдат любителите на пушека.
  • #16
    smirn0ff ( преди 3 години )
    толкова са ви замъглени мозъците от тъпата Тесла... автомобили на ток са направени още преди да има двигател с вътрешно горене! и са ги заебали тотално и са обявени за ненадежни още тогава! във времето всеки опит за възобновяване на ел.автомобилите е провал! сега пак ще е провал!!!
  • #15
    СМОГ ( преди 3 години )
    Двигателят с вътрешно горене е глух клон на еволюцията. Това е една изтормозена техника, работеща на принципа на множество взривове, която цял живот се опитва да се саморазруши и най-накрая успява.Прехвалените барутници са нищо повече от пушеща тенекия с кюнци отзад, изкопаеми брички с отходници (избушени гърнета), които вървят на сок от динозаври и отдавна им беше времето да ги пратят при тях, където им е мястото.
  • #14
    СМОГ ( преди 3 години )
    Шкодилак си пази хляба, заводите за ауспуси и още 400 вида чаркалаци - също. Обаче човекът не си е намерил парите на улицата, иска кола с вечен мотор (ротор и статор), с поддръжка като на мобилен телефон - боц довечера в контакта, с разход 2 лв на 100 (битова нощна тарифа), да се кара само с един крак и да зарежда при всяко натискане на спирачката. Да, Европа забранява петролните коли 2035-та, обаче никой няма да чака Мара да са побара. Хората минават на ток, а поръчките за зарядни са в небето!
  • #13
    до #13 ( преди 3 години )
    ако това е прогрес, да извадим от нафталина нещо измислено преди даже и двигател с вътрешно горене да има - е, здраве му кажи!
  • #12
    smirn0ff ( преди 3 години )
    трябва тези зелени терористи да бъдат забранени!електромобилите са най-безсмисленото нещо в света!не напразно преди повече от 100 години когато е направен първия електромобил,в последствие са го заебали.просто в момента лобито е за електомобили и това е.нито нефта ще свърши, нито автомобилите замърсяват толкова много.Е вижте самолети, кораби, камиони,ТЕЦове, фабрики,пластмаси - те реално замърсяват!ами като ще спираме ползването на полезните изкопаеми, ами да спрем и производството на пластмас ...
  • #11
    СМОГ ( преди 3 години )
    Това е похлупак отровни газове, живот в газова камера 24/7. Това е една грешка, която в момента се поправя от неувредени от смога мозъци. Някога свещоливниците са протестирали срещу газените лампи. Карyцарите срещу колите. И никой от тях не е е победил. НИКОЙ не може да спре прогреса. Учете се от историята. Всеки месец Европейският съюз внася петрол за 55 милиарда евро. С ПОЛОВИН ТРИЛИОН годишно не зарядни, ами безплатни коли на ток за всеки.
fallback
Последни