fallback

Кой е най-бързият компактен SUV?

Четири луксозни модела се срещат на пистата (ВИДЕО)

Кой е най-бързият SUV с компактни размери? За да отговори на този въпрос екипът на Carwow събра на едно място четири луксозни модела, които трябваше да се състезават на ускорение.

BMW X3 е един от претендентите за първото място, като той има по-висок център на тежестта и тежи повече от M3, но мощността му е зашеметяваща. Под капака е поставен 3,0-литров туин-турбо мотор с 6 цилиндъра, която развива 510 к.с. Те се изпращат към системата за задвижване на четирите колела xDrive с 8-степенна автоматична скоростна кутия, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,3 секунди.

До него е големият му конкурент – както на пистата, така и на пазара. Това е Mercedes-AMG GLC 63 S, който разчита на 4,0-литров V8 също с двойно турбо, който изпраща своите 503 к.с. към системата за задвижване на четирите колела 4-Matic с помощта на 9-степенна трансмисия. Ускорение от 0 до 100 км/ч става за 3,6 секунди.

Другите двама участника не са германски. Alfa Romeo Stelvio Quadrafoligio предлага италиански стил и 2,9-литров V6 двигател с двойно турбо, чиято мощността е 505 к.с. Скоростната кутия е с предавки, като и тук има задвижване на четирите колела. Спринтът до 100 км/ч от място отнема 3,6 секунди.

Накрая имаме и Jaguar F-Pace SVR, при който 5,0-литровият V8 с механичен компресор изпомпва цели 550 к.с. Мощността се предава с 8-степенна автоматична трансмисия и система за задвижване на всички колела. А от Jaguar твърдят, че времето за ускорение от 0 до 100 км/ч става за 4,0 секунди.

Снимка и видео: Carwow

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    до1-ви,и аз все това питам, защо всеки гледа ускорение от 0-100 и така решава ,коя кола е по-добра(ако говорим за спортни коли-да)!? Колко пъти ще ти се наложи да ускоряваш от 0-100? Сигурно нито веднъж! Но за повече тук това е критерия по който се преценява дали един автомобил го бива или не:) Без значение дали е практичен в ежедневието , дали се седи удобно и т.н. -все неща , които са далеч от скоростта. А не е ли по-важно , да можеш да я поддържаш тази кола в добро състояние, че да не опасна?
  • #5
    Шекерчоууу... ( преди 3 години )
    ама тва не са "SUV с компактни размери", със средни размери са! Компактни са например GLA, X1, XC40 на Volvo и т.н. Ама пък откъде точно ти ще знаеш такива ми ти раОти - дън работиш у аФтокомедията случайно? )))))))))))))
  • #4
    //// ( преди 3 години )
    #4 явно ги разбираш колите. Само дето тая Алфа, като излезе и постави рекорд на Нюрбургринг за най бърз СУВ! Но сигурно работиш тест пилот и щом казваш, че не става ще трябва да те послушаме!
  • #3
    Евгени ( преди 3 години )
    Практически както е отбелязал един от коментиралите преди мен, коментираното в тази статия - мощност/ускорение в такива цифри, няма реално приложение в ежедневието ни, дори в Германия. Това е чисто маркетингов трик, за хората, които искат да покажат статус, да им се даде нещо, което да го подчертае, а те да си го заплатят, защото им е важно как изглаждат, а не как и колко потребяват. Разбира се показва и технологичния напредък и капацитет на компаниите които ги произвеждат-важно за клиентите им.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Алфата със сигурност може още 10% отгоре
  • #1
    //// ( преди 3 години )
    Според мен това са безмисленно сравнения. Къде, освен в Германия, може да караш само на право с пълна газ? Навсякъде има ограничения на скоростта, има завои, трафик. За мен един автомобил не е само в ускорението му. Не по малко важни са ежедневна приложимост, как се представя в завои, на мокро и хлъзгаво, спирачен път. Комплексни са нещата, а не само кой колко е бърз в права линия.
fallback
Последни