Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
Ако търсите наистина рядка японска кола, насочете се към NB MX-5 Coupe, наричана доста противоречиво Roadster Coupe. С едва 179 произведени бройки, тази кола е по-рядка дори от Bugatti Chiron.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Произвеждан: 2004
Двигател: 4-цилиндров
Работен обем: 1840 куб. см
Мощност: 109 киловата
Въртящ момент: 168 Нм
Създадена е в четири нива, като върховото - Type-S - съществува само в 63 екземпляра. За разлика от базовите модели с 1.6-литрови мотори, тук двигателят е 1.8.