Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Начело на списъка с подобни "маскирани" чудовища е Autech GT-R Sedan, показан като концепт на автосалона в Токио през 1997 и след това пуснат за кратко в серийно производство.
На практика каросерията е взета от обикновения Skyline R33, но с преправени задни врати и калници, за да напомня малко на двувратия GT-R. Отдолу се крият именно компонентите на GT-R, включително и легендарният двигател RB26DETT и системата за задвижване на четирите колела ATTESA. Резултатът от всичко това е един от най-бързите седани на онази епоха - но той никога не е напускал Япония.