Някога японската автомобилна индустрия започна с евтини, нискокачествени имитации на западни продукти. Но постепенно компаниите от Страната на изгряващото слънце натрупаха и опит, и пари, и самочувствие - и в резултат през 80-те и 90-те доста се постараха да покажат на европейци и американци, че не само не им отстъпват, но и даже вече ги превъзхождат.
Всеки от нас е виждал Lancer Evo IX. Но комби версия?
Тази епоха роди няколко легендарни и обичани в цял свят спортни машини. Но на домашния си японски пазар те невинаги бяха успешни. За да отговорят на спецификите на местното търсене, производителите създадоха и някои много специални - и много редки - версии на най-бързите си модели. Това именно бяха JDM моделите - от Japanese Domestic Market. Ето най-атрактивните от тeзи автомобили, които никога не са се продавали извън Япония.
Беше време, когато Mitsubishi означаваше готин. И нито един модел не го доказваше толкова убедително като Lancer Evolution IX - същинския зенит на Evo линията. Малцина извън Япония обаче помнят, че този автомобил имаше и комби версия - със 70 кг по-тежка и с намален въртящ момент от 400 на 392 Нютонметра. Но тези две промени никак не се отразяваха на скоростта на това чудовище. Едно японско издание успя да постигне с това комби 4.8 секунди от 0 до 100 км/ч.
10-те най-яки коли, продавани само в Япония (ГАЛЕРИЯ):
Произвеждан: 2005-2007
Двигател: редови 4-цилиндров, с турбо
Работен обем: 1997 куб. см
Мощност: 206 киловата
Въртящ момент: 392 Нм