fallback

Модели на Dacia ще получат нов двигател на Lada

1,8-литровият атмосферен мотор може да се използва и в хибридна система

Още през пролетта компанията Renault представи новата стратегията на брандовете, които притежава. Тя носи името Renaulution, като в нея се посочва, че основни агрегати за всички нови модели на Lada ще бъдат нови двигатели с обем 1,6 и 1,8 литра.

Сега френското издание L'Argus съобщава, че по-големият мотор - този с обем 1,8 литра, ще се поставя и по-евтините модели на Renault, които се предлагат под марката Dacia. Припомня се, че в стратегията за развитие е посочено, че автомобилите на Dacia и Lada ще бъдат унифицирани до голяма степен, като ще преминат на една платформа.

Това е модулната архитектура CMF-B, като за намаляване на разходите Renault Group ще използват еднакви силовия агрегати. Един от тях е нов 1,8-литров атмосферен двигател E-Tech, който засега е известен с вътрешно корпоративния си код HR18.

Този мотор ще се появи на новото поколение на Dacia Duster, чиято премиера е насрочена за 2024 година, като той ще може да се използва и като част от хибридна система, което ще позволи и постигането на по-малки вредни емисии. Година по-късно ще излезе и по-големият SUV на Dacia - Bigstar, на които също ще се поставя този агрегат.

Снимки: Renault

fallback
  • #14
    до №12 ( преди 3 години )
    Ти май се подиграваш. Освен Рено, никой не е успял да комбинира вектора на тягата и разположението на клапаните. Няккои го могат, германците, не.
  • #13
    Нико ( преди 3 години )
    Е как ще покрият Евро 7 или за износ извън Евросъюза по евтини за 3тия свят
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    А освен "играта с клапаните", в багажника ще има кофа с компресия, която при нужда ще може да се използва.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Друга е играта с тези клапани. Рено ги разполагат обратно на вектора на колата. Така компенсират пневматичните загуби с 30%. Велики са!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Двигателя с бутала ли е?
  • #9
    fen ( преди 3 години )
    А ако Мерцедес успеят да адаптират "УАЗ Connect" в автомобилите си, акциите им ще скочат до небето ....
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Нисан го произвежда по патент на Лада.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Само че HR18 е мотор Нисан,а не Лада.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    По-скоро използват кръстосани клапани.
  • #5
    Fen ( преди 3 години )
    Значи ако им проработи късмета, скоро някои модели на Мерцедес и Инфинити ще бъдат с двигатели на Лада .....
fallback
Последни