IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваният модел в света прехвърли 50 милиона бройки

На всеки 28 секунди някъде се купува по една Toyota Corolla

Toyota Corolla може и да не е най-възхитителният автомобил на света, но ако трябва да бъдем честни ентусиастите, търсещи нещо по-специално са само едно зрънце от пазара на нови коли. По-голямата част от клиентите търсят надежден, икономичен и практичен автомобил, като японският модел перфектно се вписва в тези изисквания.


Toyota Corolla


Може би горецитираното е причината Toyota Corolla да се превърне в най-продавания автомобил на света за всички времена. Японската машина е на пазара от 55 години насам, преживя 12 поколения и сега посреща много важен момент от историята си - достигането до 50 милиона произведени бройки.

С продажбата на юбилейния 50-милионен автомобил, Corolla подсили статуса си на най-големия бестселър на света. И все още е доста по-напред от "вечния втори" Volkswagen Golf, който е със 7 години по-млад от японския конкурент и все още чака да достигне бройката от 40 милиона произведени машини.


Toyota Corolla


Ако трябва да сме честни (макар надали има голямо значение), с табелата Corolla се предлагат няколко различни видове купета - хечбек, седан, комби, купе и дори миниван. Скоро към тях ще се присъедини и моделът с повишен клирънс Corolla Cross, който несъмнено ще допринесе за още по-добри продажби, предвид глада за подобен тип машини.

Според изчисления на специалисти, на всеки 28 секунди се продава по един автомобил Corolla, като моделът е наличен в 150 държави от целия свят. Автомобилите, носещи това име се произвеждат в общо 12 завода, на почти всички континенти. Първият експортен пазар на японския автомобил е Австралия, където през 1966 година са лансирани първоначално 15 машини с 1,1-литров двигател.


Corolla Cross


Последното поколение Toyota Corolla е на пазара от 2018 година, като освен кросоувър версията се очаква и "горещ" GR вариант на хечбека с 1,6-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател, като този на GR Yaris. Както и "по-малката оса" и тук ще има 4х4 задвижване, плюс механична скоростна кутия. По-късно ще се появи и малко по-практична спортна комби версия, която ще е оборудвана с двулитров бензинов мотор и хибридна система.

Кратка разходка из поколенията на Corolla може да направите в галерията ни:

0 от 500
  • #11
    28 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това си е постижение, а хейтърите да си карат раздрънканите бараки.
  • #10
    26 rate up comment 12 rate down comment
    до 13 ( преди 2 години )
    Явно си мислиш, че королите ги раздават без пари? Де да беше така. На практика, корола е малко по-скъпа от голф. Говорим за нова кола, употребяваната корола е МНОГО по-скъпа от голф.
  • #9
    18 rate up comment 40 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колата на социално слабите в САЩ, хората соито са на социални помощи там. Ако хората по света имаха пари, никой нямаше да си купи корола, за съжаление обаче има бедни хора по цялата планета и от няма и къде купуват такива ***, защото не могат да си позволят добър автомобил.
  • #8
    45 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Мдаа, скучна кола е тойотата - ни ремонти иска, ни проблеми прави. Друго си е фолксваген - преди работа - ремонт. След работа - ремонт. Не на скуката. По принцип е добре, ако човек ще кара фолксваген, да има поне два - докато единият е на ремонт, другият се кара, единственият проблем е, че този дето се кара, се скапва преди другият да е оправен... абе най-добре поне 4 фолксвагена, та да има барем един вървящ. Затова фолксваген са толкова продавани - хората ги дублират, че да не остават без кола.
  • #7
    31 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Корола винаги е била по-добра и по-качествена от голф. Нормално. Голф има програмиран живот на всички части и е инженерно проектиран да се скапва с времето, като повечето немски коли. Фолксваген са пионерът на политиката на програмиран живот на частите, а първите лястовици на тази криминална схема са голф 3 и пасат Б5.
  • #6
    31 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Королата си е перфектна. А Голфа ще я стигне по продажби, когато немците е научат да правят надеждни автомобили, т.е. на кукуво лято.
  • #5
    17 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще го кажа така - Най-използваното име за момче/мъж в света е "Мохамед". Но колко от вас биха си кръстили детето "Мохамед"? Та, същото е и с тая "Корола"
  • #4
    16 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри , сравнението, което предлагаш е безмислено! Разглеждаш всяка "Корола" , като отделен модел , но когато се е продавал "Модел Т " на Форд ,колко автомобилни марки е имало и колко модела са се предлагали(просто не е имало такъв голям избор)? "Бръмбъра" , колко години остана на поточната линия? Виж ,колко са продали за 4 години, щом смяташ , че на толкова се сменя модел на "Корола"!
  • #3
    19 rate up comment 35 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За съжаление тези продажби показват единствено колко бедни и нещастни хора без въображение живеят по света.
  • #2
    15 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    50 милиона за 12 поколения са си 4 милиона на поколение. 12 различни коли с еднакво име. Нищо общо между тях. Вижте Форд Т и бръмбара колко са продали от един и същ автомобил!