fallback

Volkswagen е принуден да продава коли без радио и мултимедия

Причината за "оглозганите" бройки от модела Fox е кризата с чиповете

Глобалната криза с недостига на микрочипове докара наистина сериозни главоболия на автомобилните производители. Нещата стигнаха дотам, хиляди автомобили да стоят пред заводите почти асемблирани в очакване на важните компоненти, а други модели направо започнаха да се продават без някои функции, с идеята след време да бъдат "ъпдейтнати".

Според експерти, кризата с микрочиповете ще продължи поне до 2022 година, като общо взето нито един производител не е  останал незасегнат от проблема. Това с пълна сила важи и за Volkswagen Group като германският производител трябваше да се принуди да вземе радикални решения, за да може да продава някои свои модели.

Конкретен пример е един от най-популярните модели на немската марка на латиноамериканския пазар - Volkswagen Fox. Компактният хечбек в момента се предлага в Бразилия без ни най-малък намек за аудио или информационно-развлекателна система. Да, дори и без онези познати ни от 90-те години на миналия век малки монохромни дисплеи, които някои производители все още предлагат в най-базовите нива на някои модели.

Бразилският Fox ще може да се оборудва с мултимедия като след продажбена опция при някой дилър, а липсата на чипове е принудила Volkswagen да предлага модела с пластмасов капак, покриващ дупките за уредите в централната конзола. Което пък прави интериора да изглежда потресаващо стар и спартански. Още повече, че самият Fox сам по себе си е доста стар модел.

Volkswagen Fox е един от последните модели на марката, конструиран на платформата PQ24, използвана в края на миналия век за модели като първото поколение Skoda Fabia и не особено популярния Audi A2. Бразилският хечбек на свой ред ще бъде "пенсиониран" след няколко месеца, но дотогава ще се предлага без характерната си мултимедия Composition Touch. Или клиентите ще трябва да си закупят нещо различно впоследствие.

Любопитното е, че макар Fox да идва без мултимедия (което прави колата малко по-евтина за клиентите), дори и в най-базовото оборудване са налични 4 говорителя за аудиосистема, които могат да бъдат включени към закупено по-късно устройство.

fallback
  • #4
    Fury ( преди 3 години )
    Първото нещо, което прави зет ми е като влезе в колата да спре радиото. То изобщо не му трябва. Не че на мен ми трябва, но понякога го пускам за компания като пътувам сам. Навигацията пък е напълно излишна за мен, никога не ми е трябвала, освен при пътуване в чужбина при намирането на адрес. Телефона прави това доста по-добре. Така, че нищо трагично няма, доста народ не ползва тези джаджи!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Като няма радио ще пея да ми е весело :)
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    "нито един производител не е засегнат от проблема" :-( - "журналист" да си в днешно време...
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Микрософт е виновен за тази стратегия, те първи започнаха да пускат на пазара бъгави дори неработещи продукти с идеята да бъдат закърпвани във времето. Най дразнещото е че точно когато ги направят напълно работещи без проблеми и клиентите започнат да ги харесват точно тогава ги пенсионират и пускат новото недоносче на пазара
fallback
Последни