fallback

Volkswagen е принуден да продава коли без радио и мултимедия

Причината за "оглозганите" бройки от модела Fox е кризата с чиповете

Глобалната криза с недостига на микрочипове докара наистина сериозни главоболия на автомобилните производители. Нещата стигнаха дотам, хиляди автомобили да стоят пред заводите почти асемблирани в очакване на важните компоненти, а други модели направо започнаха да се продават без някои функции, с идеята след време да бъдат "ъпдейтнати".

Според експерти, кризата с микрочиповете ще продължи поне до 2022 година, като общо взето нито един производител не е  останал незасегнат от проблема. Това с пълна сила важи и за Volkswagen Group като германският производител трябваше да се принуди да вземе радикални решения, за да може да продава някои свои модели.

Конкретен пример е един от най-популярните модели на немската марка на латиноамериканския пазар - Volkswagen Fox. Компактният хечбек в момента се предлага в Бразилия без ни най-малък намек за аудио или информационно-развлекателна система. Да, дори и без онези познати ни от 90-те години на миналия век малки монохромни дисплеи, които някои производители все още предлагат в най-базовите нива на някои модели.

Бразилският Fox ще може да се оборудва с мултимедия като след продажбена опция при някой дилър, а липсата на чипове е принудила Volkswagen да предлага модела с пластмасов капак, покриващ дупките за уредите в централната конзола. Което пък прави интериора да изглежда потресаващо стар и спартански. Още повече, че самият Fox сам по себе си е доста стар модел.

Volkswagen Fox е един от последните модели на марката, конструиран на платформата PQ24, използвана в края на миналия век за модели като първото поколение Skoda Fabia и не особено популярния Audi A2. Бразилският хечбек на свой ред ще бъде "пенсиониран" след няколко месеца, но дотогава ще се предлага без характерната си мултимедия Composition Touch. Или клиентите ще трябва да си закупят нещо различно впоследствие.

Любопитното е, че макар Fox да идва без мултимедия (което прави колата малко по-евтина за клиентите), дори и в най-базовото оборудване са налични 4 говорителя за аудиосистема, които могат да бъдат включени към закупено по-късно устройство.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Благодарение на липсата на чипове, на пазара ще се появят истински автомобилни съкровища, почти без електроника. Не понасям фолксваген, но веднага бих забил едно фокс-че без електроника.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Тая врътка я има пре дачия още от преди 20 години.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2 коментиращ. Я се пробвай да прочетеш още един път написното в текста и моля те не пропускай думата "не е останал"защото си мисля,че четете през пръсти или пишете това което ви се хареса.Хайде малко по-серьозно.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    До 5 абе вие можете ли да четете правилно,написано е ...нито един автопроизводител не е останал незасегнат от кризата....Какво толкова коментирате,като неможете да го прочетете правилно.
  • #10
    Абе този... ( преди 2 години )
    Чак пък принудени ....само вие VAG не се надохте
  • #9
    ( преди 2 години )
    дори и в най-базовото оборудване са налични 4 говорителя за аудиосистема, които могат да бъдат включени към закупено по-късно устройство. Налични ли са или не са?
  • #8
    До автора ( преди 2 години )
    Има или няма проблем с чиповете.Проблем до 2022 но нито един производител не е засегнат... и кое важи за VW и щом взима радикални мерки значи е засегнат.
  • #7
    Ali ( преди 2 години )
    В AliExpress са по 100$
  • #6
    Banan ( преди 2 години )
    #1 мисля че тези с нахапаната ябълка са по виновни от микрософт. Те първи започнаха да премахват разни работи от продуктите си с цел на по късен етап да карат клиентите си да купуват прескъпи джаджи за да компенсират липсите (телефони без аудио жак или лаптопи с един единствен USB вход за зареждане и каквото още решиш). Не знаех че радиото на един автомобил е толкова сложно устройство че няма чипове за него, та автомобили с радио уредби се произвеждат и продават от зората на автомобилостроенето
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    "...кризата с микрочиповете ще продължи поне до 2022 година, като общо взето нито един производител не е засегнат от проблема."Сериозно!?
fallback
Последни