IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ferrari представи първия си електромобил – много малък и много скъп

Лека умалената версия на 250 Testa Rossa излиза в тираж от 299 бройки

Италианската компания Ferrari съвместно с британската фирма The Little Car Company разработиха умалено с 1/4 копи на класическото Ferrari 250 Testa Rossa от 50-те години на миналия век, като вместо с V12 двигател то се задвижва с електромотор. Моделът се казва Ferrari Testa Rossa J и ще излезе в тираж от 299 екземпляра.


Ferrari Testa Rossa J


Това не е съвсем детски автомобил, като зад волана се допускат навършили 14 години деца. По-ниски и слаби възрастни също могат да седнат зад волана на спортната кола, чиито настройки са правени от тест-пилотите на Ferrari на фирмената писта във Фиорано.

Геометрията на кормилното управление е същата като при оригиналното 250 Testa Rossa. Пропорциите на каросерията са еднакви, като копието е в мащаб 0,75:1. За разработката на машината са използвани архивни чертежи на прототипа, които са адаптирани към новия продукт.


Ferrari Testa Rossa J


И тъй като създаването на аналогично копие на V12 мотора е много сложно, инженерите на Ferrari са поставили под капака електрически двигател, който отговаря на посоката, в която върви автомобилната индустрия. Максималната мощност на агрегата не се посочва, но е известно, че той има 4 режима, които се сменят от приборния панел. В режим Novice (за новаци) мощността е 1 киловат (1,36 к.с.), а максималната скорост не превишава 20 км/ч. В режим Comfort са достъпни 4 кВт (5,44 к.с.) и 45 км/ч, докато при Sport и Race може да се развият над 60 км/ч.

Батерията се състои от три модула и е поставена под капака, като осигурява пробег от 90 км с едно зареждане. Салонът е направен на ръка, като в него има естествена кожа, както свалящ се дървен волан Nardi (същият като при оригиналния модел). Част от детайлите са взаимствани и от съвременните модели на Ferrari.

Още снимки на първото електрическо Ferrari - вижте в галерията:

Електромобилът е качен на 12-цолови джанти Borrani, като върху тях са поставени гуми Pirelli. Дисковите спирачки са Brembo, а амортисьорите - Bilstein. Каросерията е от алуминий, като вътрешните панели са усилвани допълнително за по-голяма безопасност. Предлагат се общо 53 базови цвята, а цената е доста сериозна – 93 000 евро без данъци и допълнителни опции. За сравнение, The Little Car Company направи подобна кола с Bugatti, която струваше 30 000 евро.

Снимки: Ferrari

0 от 500