fallback

12 факта за най-престижната Лада

ВАЗ-2103 бе непостижима мечта за повечето хора. В България струваше повече от апартамент

"Всички са равни, но някои са по-равни от другите": думите на Оруел от "Животинската ферма" идеално описваха живота при социализма. На теория всички бяха равни, но на практика само ограничена част от населението имаше достъп до автомобил. А и сред тази ограничена част малцинство бяха онези, които можеха да се доберат до по-престижните продукти на съветската автомобилна индустрия, начело с ВАЗ-2103 (изнасяна за чужбина като Lada 1500).                "Тройката", както и появилата се по-късно и базирана на нея "шестица", бяха символите на успеха в социалистическото общество - колите, за които повечето хора можеха само да мечтаят. Но "шестицата", макар и по-скъпа, понесе множество принудителни икономии в сравнение с предшественика си, и затова "тройката" винаги е била по-ценена от познавачите. Ето 12 факта за този мечтан някога автомобил, които може и да не сте знаели досега.         12 факта за най-престижната Лада (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #14
    Fury ( преди 3 години )
    До 1. И "съвършенните" им ракети не полетяха - виж историята на лунната програма с ракетата N1. При 3-я опит и пореден взрив тя се взривява на стартовата площадка в Байконур и 2 г. после я ремонтират. Ами какво стана с програмата Фобос-грунд - на дъното на океана, ами Буран като му опадаха плочките престоя 5 г. в хангара докато върху него не падна покрива поради ръжда. Сега вече 10-та година разработват "Ангара".....Самолети ли? Още Миг 15 е с двигател Ролс Роис. Ту -4 е 100% копие на Б-29...
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Същите тези руснаци развалиха и сделката за производство на Рено в България. Те потискаха Източна Германия (ГДР), така че да произвеждат само двутактови коли (Трабант и Вартбург). Само това беше шансът СССР да продава коли ако европейските държави с по-добър инженеринг и производство биват ограничавани. Всичко беше под контрола на ком. партията от Москва. Нито Шкода, нито германците, нито поляците, нито ние можехме да решаваме сами. Само Чаушеско и Милошевич си позволяваха волности
  • #12
    Ник ( преди 3 години )
    Имах Фиат 125sитал 2раупотреба нищо общо с лада / 100кс 5скор .2валка ДВ,11.5сек 100км 7.2.на 100 таблото ергономично не се разваля а го купих на над 200 х.за600дол не измаря,и с полския се различаваше смешното е че при комун .чаках 18 г/ активните не чакаха борци за равенство бяха
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Трагедията на съветското автомобилостроене. Най-голямата им легенда е лицензен автомобил. Не могат да галванизират решетката, помагат им италианците. Не могат да произведат фаровете помагат им германците.Да отбележим и факта, че поляците планират да произвеждат Фиат в Полша още преди СССР да купи лиценза. Руснаците обаче нарочно провалят сделката на поляците. Едва по-късно поляците произвеждат външно Фиат 125, но отдолу старият Фиат 1600, за да не конглокират Големия брат.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Страхотни коли. Много приятни за каране с чудесна видимост и мека возия. Здрави надеждни, евтини и лесни за поддръжка и ремонт тъй като са изцяло механични без електроника. Нищо общо със сегашните пластмасови легени където вече цялата кола е станала консуматив. В западна Европа добре запазена Лада струва поне 5000 евро.
  • #9
    До 8 ( преди 3 години )
    ОК, махам пенсионерите, селяните, двучленните семейства, безпартийните и жените. Наистина излиза сметката, всеки е имал кола :D поне всеки важен :D
  • #8
    //// ( преди 3 години )
    От къде я вземаш тази статистика?Отделно, едно семейство беше по 4 членно тогава. Махни и пенсионерите, които живееха на село и намяха автомобил...горе-долу ще илзязат сметките.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    2103 е Фиат 124 Специал! Таблото е 100% обаче от 125! А за фаровете е известно, че още Москвич 408 и 412 И поръчаха фаровете в ГДР и реално имаха еднакви фарове с Вартбург 353. Просто нямаха технология, както по-късно не можеха да намерят кой да направи извитите странични стъкла на 2108 Самара. Това, че имат машини за унищожаване на хора не значи, че могат да направят един телевизор или ютия даже. Те и изтребители имат, но нямат в производство един пътнически самолет за свят.
  • #6
    До 4 ( преди 3 години )
    Е как пък всички ще са имали кола, по една на семейство, като на 9 милиона население имаше едва 860,000 автомобила?
  • #5
    //// ( преди 3 години )
    Разликата е, че са теглиш заем и караш кола, а тогава първо събираш и после караш. И двете си имат плюс и минус
fallback
Последни