ВАЗ-2103 бе непостижима мечта за повечето хора. В България струваше повече от апартамент
"Всички са равни, но някои са по-равни от другите": думите на Оруел от "Животинската ферма" идеално описваха живота при социализма. На теория всички бяха равни, но на практика само ограничена част от населението имаше достъп до автомобил. А и сред тази ограничена част малцинство бяха онези, които можеха да се доберат до по-престижните продукти на съветската автомобилна индустрия, начело с ВАЗ-2103 (изнасяна за чужбина като Lada 1500).
"Тройката", както и появилата се по-късно и базирана на нея "шестица", бяха символите на успеха в социалистическото общество - колите, за които повечето хора можеха само да мечтаят. Но "шестицата", макар и по-скъпа, понесе множество принудителни икономии в сравнение с предшественика си, и затова "тройката" винаги е била по-ценена от познавачите. Ето 12 факта за този мечтан някога автомобил, които може и да не сте знаели досега.
12 факта за най-престижната Лада (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
От наплетения волан до външните сенници: каква беше автомобилната мода преди промените
-
От Wartburg до Москвич и от FSO до Skoda - моделите, които едва ли някога сте виждали
-
От съветските и американските бомби до най-успешния износ на комунистическа Чехословакия