fallback

12 факта за най-престижната Лада

ВАЗ-2103 бе непостижима мечта за повечето хора. В България струваше повече от апартамент

"Всички са равни, но някои са по-равни от другите": думите на Оруел от "Животинската ферма" идеално описваха живота при социализма. На теория всички бяха равни, но на практика само ограничена част от населението имаше достъп до автомобил. А и сред тази ограничена част малцинство бяха онези, които можеха да се доберат до по-престижните продукти на съветската автомобилна индустрия, начело с ВАЗ-2103 (изнасяна за чужбина като Lada 1500).                "Тройката", както и появилата се по-късно и базирана на нея "шестица", бяха символите на успеха в социалистическото общество - колите, за които повечето хора можеха само да мечтаят. Но "шестицата", макар и по-скъпа, понесе множество принудителни икономии в сравнение с предшественика си, и затова "тройката" винаги е била по-ценена от познавачите. Ето 12 факта за този мечтан някога автомобил, които може и да не сте знаели досега.         12 факта за най-престижната Лада (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #24
    mariovial ( преди 2 години )
    Бай Ристо не искам да те разочаровам но никога Руснаците не са продавали на белия свят двигатели за нищо. Виж обратното е вярно ( Ролс Ройс и Къминс за Белаз, Мерседес за Камаз, на него даже кабините и мостовете не са руски Рено за Лада и т.н. ) Що се отнася до самолетите, а бе много от тези по-лошите западни са накупили бе, то Ербъси то Боинги то чудо. Защо не си произвеждат от техните? А пък Совтрансавто и Спутник един Камаз нямат, само Мерседеси и Манове. Не исках да те разочаровам ноо.
  • #23
    Бай Ристо ( преди 3 години )
    До Fury Затова ли американците до миналата година купуваха ракетни двигатели от Русия? Можеш да се поинтересуваш и за руските самолети за гасене на пожари,как се справят в Гърция. Да ама това в учебниците на Сорос не го пише.
  • #22
    Хм ( преди 3 години )
    Това за ускорението не е вярно. От 0-100 си ги правеше за15 сек, както и чистия 12-так Москвич.
  • #21
    Nikola ( преди 3 години )
    За тази ,,лицензна кола се чакаше 20г при комунизма/освен активните борци които бяха борци за равенство преди 9септ.и те и семействата им не чакаха и влизаха без класиране във ВУЗ та Ладата е Фиат 124ама развалено направен Нещастна работа Ама какво да правим АЛЬОША Е НАД НАС С Автомата и ни ,,пази,,
  • #20
    Андрей ( преди 3 години )
    Господа комунисти карайте си ладите ама всичките карате фашистки коли
  • #19
    Лададжия ( преди 3 години )
    За 30 г. минах с моята ЛАДА комби 500 х. км. без да ме зареже на пътя. Сега е баба и живее в Англия.
  • #18
    automatics ( преди 3 години )
    Таблото на 2103 не е от дърво, пластмасово е, облепено с фолио за имитация, имахме в семейството такъв автомобил и беше започнало да се разлепва.И да, наистина първите Жигули са сглобени с някои италиански части, докато руснаците започнат да си ги правят сами, надписи Fiat могат да се прочетат на ключовете за вратите и запалването, както и на някои болтове по двигателя, но далеч не всички части са имали щемпел Фиат, все пак между ВАЗ 2101 и Фиат 124 има над 800 разлики.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Не е вярно! Аз съм виждал Жигула с оригинални части на Фиат - или казано накратко, всички части имаха щемпел Фиат
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Ама голяма постижение на демокрацията напълни се с 20годишни кошници едва кретащи ама западни . Но спокойно сега като ЕС ни натресе едни еко такси пак ще станат от 3.5млн автомобила 1млн.
  • #15
    Fury ( преди 3 години )
    Трагичното е, че много дълго ни промиваха мозъците за съветската и руска наука и техника и много българи още вярват в това. Даже някои чакат Спутник V като панацея, въпреки, че никога досега не са купували от аптеката руско лекарство или антибиотик и никога не са се ваксинирали с руска ваксина. Мои приятели от Москва казват, че състоятелните руснаци летят до Дубай за Пфайзер! А най-точния показател за руската наука са Нобеловите лауреати. За цялата история на Русия-СССР те са 16!
fallback
Последни