fallback

Системата за борба с аквапланинга е готова!

Технологията на EasyRain работи с 5G-мрежа и предупреждава другите на пътя (ВИДЕО)

Всички шофьори познават аквапланинга и са наясно, че това е една от ситуацията на пътя, която не бива да се подценява. При нея заради много вода и висока скорост гумите не могат да направя добър контакт с настилката и губят сцепление. Понякога това може да бъде избегнато с намаляване на скоростта, но невинаги това помага.

Решението на този проблем вече е факт, благодарение на проекта EasyRain, който създава технология, наречена наречено Digital Aquaplaning Information (DAI). Тя използва 5G-мрежа за прогнозиране, сигнализиране и избягване на попадането в опасна ситуация заради много вода на пътя.

В основата на система е DAI – предсказващ виртуален сензор, който има функция за незабавно активиране на асистент AIS, предотвратяващ аквапланинга. Самата DAI работи със специални алгоритми за прогнозира, които обработват цялата налична информация за динамиката на превозното средства. Системата изчислява корекциите за скоростта и траекторията на автомобила, които трябва да бъдат направени и ги предлага на водача или дори ги внедрява директно в настройките на превозното средство.

Технологията DAI работи на три нива, чиито сигнали се появят на таблото пред шофьора. При първата се появя сигнализация „Внимание! Мокър път!“, която предсказва евентуална опасност и кара човека зад волана да повиши вниманието си.

При второто ниво сигналът вече е „Опасност! Мокър път!“, като при него анализът на информацията от сензорите показва, че водният слой на настилката е значителен. В този случай движението с висока скорост може да предизвика аквапланинг и водачът да загуби контрол. Затова той трябва незабавно да намали скоростта си.

Третият сигнал е „Тревога! Аквапланинг“, като това е и най-високата степен за опасност. В случая гумите не могат да изхвърлят достатъчно вода и бързо губят сцепление. В подобна ситуация DAI незабавно активира асистента AIS и автомобилът сам започва да „работи“ за намаляване на приплъзването на колелата с помощта на системата за контрол на сцеплението.

Новата технология е и крачка към автономното движение, тъй като в днешно време в автомобилите все още няма система, която са е състояние наистина да различава мокри пътни настилки и да избира подходящите характеристики, за да се намери решение проблема.

Сензорът DAI може да бъде интегриран в почти всяко превозно средство, при това като софтуерен компонент, а не като механичен. Благодарение на взаимодействието си с 5G мрежата (и Smart Cities), той също така е директно свързан с други автомобили, към които може да изпраща предупредителен сигнал за мокри пътища, или обратно, да получава предупреждения от тях.

Снимки и видео: EasyRain

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората на запад ги правят тези неща защото живота им е по ценен от това колко гори колата или ремонта и. Напълно те разбирам 12 защо не ги искаш тези неща, такъв живот като твоя не струва пукната пара :)
  • #10
    онЗи ( преди 2 години )
    поредния сензор. ако махнат електрониката от една кола ще тежи наполовина и може би няма да се чупи никога
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Ай стига! Точно същият материал с една-две разлики излезе преди около два месеца!!
  • #8
    Така де ( преди 2 години )
    Повечето водачи са некадърни, трябва им подобно нещо. Споко, след 30 години като изчезнат за повечето хора шофьорските книжки, защото ще се возят, това ще е полезно.
  • #7
    БМВ 5 ( преди 2 години )
    за пореден път немските машини доказаха че са наи добри, НЯМАТ РАВНИ! Лично съм го испитал
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    В андроид ауто също може, аналогично на опасност мъгла, само трябва някой да го сигнализира.
  • #5
    Цацар Гешев ( преди 2 години )
    Пара да се прибира...
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредната високотехнологична глупост от която никой няма нужда. Целта е автомобилите да стават все по скъпи и все по невъзможни за обслужване.
  • #3
    Физика ( преди 2 години )
    Петре, Петре, хал хабер си нямаш на какво се дължи аквапланингът! Аман от глупости. Вземи и чети, преди да пишеш.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Не може ли просто да си гледам напред и да внимавам какво и как правя (скорост, траектория, други МПС-та около мен и т.н.), а не още, и още, и още електроника, която да оскъпява автомобила, да греши, да подава фалшиви сигнали и (щом ще се намесва директно в управлението) да предизвиква опасност за мен и пътниците, да се разваля (и оттам да ми искат пари за ремонта - в случая актуализцията)? Какъв е тоя зор всичко да се дигитализира и автоматизира? - IT-то по-умен/съобразителен ли е от мен... :-(
fallback
Последни