Опитите за направата на възможно най-икономичните автомобили стартираха повече от преди половин век. Повечето от тях са на японски и европейски производители, което е напълно логично, защото в Северна Америка, например, въпросът с разхода на гориво никога не е бил толкова важен.
За всички тези години бяха създадени редица модели, подчинени именно на по-ниския разход. В случая ще ви покажем 8 концептуални модела, създадени с тази цел. Те така и не се появиха в серийно производство, но част от техните технологии бяха използвани от техните създатели.
8 икономични и необичайни концепции (ГАЛЕРИЯ):
Fiat Ecobasic (1999 година)
Близо две десетилетия по-късно – на автосалона в Болоня през 1999 година, а след това и на изложението в Женева през 2000 година, собствена разработка на икономичен модел показват италианците. Тяхната машина е оборудвана с подобен по параметри на германските модели от серията Auto 2000 двигател – 1,2-литров турбодизелов Multijet. Той развива 61 к.с. и е съчетан за 5-степенна роботизирана скоростна кутия. С него прототипът харчи средно 2,8 л/100 км.
Близо две десетилетия по-късно – на автосалона в Болоня през 1999 година, а след това и на изложението в Женева през 2000 година, собствена разработка на икономичен модел показват италианците. Тяхната машина е оборудвана с подобен по параметри на германските модели от серията Auto 2000 двигател – 1,2-литров турбодизелов Multijet. Той развива 61 к.с. и е съчетан за 5-степенна роботизирана скоростна кутия. С него прототипът харчи средно 2,8 л/100 км.
Fiat Ecobasic (1999 година)
Близо две десетилетия по-късно – на автосалона в Болоня през 1999 година, а след това и на изложението в Женева през 2000 година, собствена разработка на икономичен модел показват италианците. Тяхната машина е оборудвана с подобен по параметри на германските модели от серията Auto 2000 двигател – 1,2-литров турбодизелов Multijet. Той развива 61 к.с. и е съчетан за 5-степенна роботизирана скоростна кутия. С него прототипът харчи средно 2,8 л/100 км.
Близо две десетилетия по-късно – на автосалона в Болоня през 1999 година, а след това и на изложението в Женева през 2000 година, собствена разработка на икономичен модел показват италианците. Тяхната машина е оборудвана с подобен по параметри на германските модели от серията Auto 2000 двигател – 1,2-литров турбодизелов Multijet. Той развива 61 к.с. и е съчетан за 5-степенна роботизирана скоростна кутия. С него прототипът харчи средно 2,8 л/100 км.