Опитите за направата на възможно най-икономичните автомобили стартираха повече от преди половин век. Повечето от тях са на японски и европейски производители, което е напълно логично, защото в Северна Америка, например, въпросът с разхода на гориво никога не е бил толкова важен.
За всички тези години бяха създадени редица модели, подчинени именно на по-ниския разход. В случая ще ви покажем 8 концептуални модела, създадени с тази цел. Те така и не се появиха в серийно производство, но част от техните технологии бяха използвани от техните създатели.
8 икономични и необичайни концепции (ГАЛЕРИЯ):
Концептът се задвижва с тандем от 3-цилиндров двигател с обем 1,0 литър (76 к.с.) и електромотор с 54 к.с. Построеният на платформа от B-сегмент прототип тежи 955 кг, което с 400 кг по-малко от сравнимото по това Renault Clio. Двигателят обаче тежи с 90 кг по-малко от Clio, а каросерията от стомана, магний, алуминий и усилена пластмаса е със 130 кг по-лека.
Коефициентът на челно съпротивление при Eolab е едва 0,235, а при движение обтакаемостта се подобрява от активните елементи, сред които е сплитер на предната броня и задкрилки в краищата на задната. Те са активират при достигане на скорост от 70 км/ч.
Концептът се задвижва с тандем от 3-цилиндров двигател с обем 1,0 литър (76 к.с.) и електромотор с 54 к.с. Построеният на платформа от B-сегмент прототип тежи 955 кг, което с 400 кг по-малко от сравнимото по това Renault Clio. Двигателят обаче тежи с 90 кг по-малко от Clio, а каросерията от стомана, магний, алуминий и усилена пластмаса е със 130 кг по-лека.
Коефициентът на челно съпротивление при Eolab е едва 0,235, а при движение обтакаемостта се подобрява от активните елементи, сред които е сплитер на предната броня и задкрилки в краищата на задната. Те са активират при достигане на скорост от 70 км/ч.