fallback

Електромобилите се сблъскаха с още един проблем

Поддръжката им се оказа доста по-скъпа от тази на конвенционалните модели

Шофирането на електрически автомобил има предимства ... и недостатъци. Докато много шофьори твърдят (особено по време на интервюта), че така ще спестят пари, проучване на компанията за анализи We Predict, показва обратното.

Поддръжката на електрически автомобили струва доста повече от тази на превозните средства с двигател с вътрешно горене. Все пак се наблюдава тенденция, според която тази разлика избледнява с течение на времето. Ако се вярва на компанията, разходите по поддръжката на електрическите превозни средства са 2,3 и 1,6 пъти по-големи през първите 3 и 12 месеца след закупуването.

Ако електрическите превозни средства са по -скъпи за поддръжка през първата година, това се дължи на труда на механиците, които трябва да отделят два пъти повече време за диагностициране на проблема. Освен това те биха отделили 1,5 пъти повече време за ремонта и биха таксували 1,3 пъти по-скъпо труда си.

Според Рени Стивънс, вицепрезидент на We Predict, високите разходи за поддръжка на електромобилите се дължат отчасти на факта, че тези проблеми все още са нови за хората, които откриват проблемите и извършват ремонтите. Когато броят на механиците, познаващи добре електрически коли, се увеличи, нещата ще се нормализират и цените на услугите ще спаднат.

Към момента извършените ремонтни дейности засягат компонентите, свързани със зареждането и окабеляването. Компанията за анализ също така установи, че колелата на тези автомобили са склонни да се износват по-бързо поради по-голямото тегло.

Снимка: Motor1

fallback
  • #4
    Дрън-дрън ( преди 3 години )
    Имайте на предвид, че статията е писана от безхаберника Петър Захариев.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Навсякъде в нета има клипчета и хората си казват сами колко малко пари като поддръжка им е коствал електромобила, пък вие сега точно обратното твърдите. И от какво точно са тия разходи, вероятно водачите на електромобили много се кефят да въртят гуми и ги изтъркват за година!?
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Има гаранция, има и застраховки. Не виждам къде е разликата.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Скъпа е Теслата за ремонт, ама Рено Зое, Нисан Лийф или ФВ Е-ЪП дали са скъпи за ремонт? И плюс това първите години колите са в гаранция, тоест ако производителя е решил да се гаври с клиентите е друг въпрос. То за първите 12 месеца освен дефекти по гаранцията друго не виждам какво може да се подддържа.
fallback
Последни