fallback

Електромобилите се сблъскаха с още един проблем

Поддръжката им се оказа доста по-скъпа от тази на конвенционалните модели

Шофирането на електрически автомобил има предимства ... и недостатъци. Докато много шофьори твърдят (особено по време на интервюта), че така ще спестят пари, проучване на компанията за анализи We Predict, показва обратното.

Поддръжката на електрически автомобили струва доста повече от тази на превозните средства с двигател с вътрешно горене. Все пак се наблюдава тенденция, според която тази разлика избледнява с течение на времето. Ако се вярва на компанията, разходите по поддръжката на електрическите превозни средства са 2,3 и 1,6 пъти по-големи през първите 3 и 12 месеца след закупуването.

Ако електрическите превозни средства са по -скъпи за поддръжка през първата година, това се дължи на труда на механиците, които трябва да отделят два пъти повече време за диагностициране на проблема. Освен това те биха отделили 1,5 пъти повече време за ремонта и биха таксували 1,3 пъти по-скъпо труда си.

Според Рени Стивънс, вицепрезидент на We Predict, високите разходи за поддръжка на електромобилите се дължат отчасти на факта, че тези проблеми все още са нови за хората, които откриват проблемите и извършват ремонтите. Когато броят на механиците, познаващи добре електрически коли, се увеличи, нещата ще се нормализират и цените на услугите ще спаднат.

Към момента извършените ремонтни дейности засягат компонентите, свързани със зареждането и окабеляването. Компанията за анализ също така установи, че колелата на тези автомобили са склонни да се износват по-бързо поради по-голямото тегло.

Снимка: Motor1

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре че не сравняват теслата с S-klasseAMG. Така сметките ще им излязат още по удобни...
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Американската полиция е закупила Тесла модел 3 и го сравнява с бензинов Форд Експлорер. Въпреки че Теслата е с 15 000 долара по-скъпа, по-евтиният ремонт, поддръжка и зареждане правят разходите за Тесла с около 24 000 долара по-ниски за 4 години експлоатация.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Глупости!!!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Жалка и смешна е петролната мафия. С кеф гледам как се гърчи в пропагандата си срещу прогреса и чистата енергия.
  • #10
    Ангел ( преди 3 години )
    Невероятна глупост, В тази статия няма една конкретна стойност за сравнение.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Еми то е нормално да е по скъпо, давам пример със застраховките. Едно каско на Зое, което струва 60к лв, ще е 3к лв. За съответното Клио, което струва 30к лв, то каското е наполовина, демек 1500 лв. Пропорцията ще се запази през годините. Отделно описаното по горе в статията. Електричките са все още здраво набутване. Когато се доближат до цените на конвенционалните, поне дизеловите такива, може би ще си струват
  • #8
    juliano76_bg ( преди 3 години )
    По-голяма глупост не бях чувал. Явно автора на статията хабер си няма от електромибили и грешно е интерпретирал инфо от чужди издания
  • #7
    Xa ( преди 3 години )
    Като са толкова тежки, слагат се едно бусови гуми и готово.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Разбира се, като всяко ново нещо маржа ба печалба е голям и затова всички производители бутат натам. Първите хванати балъци ще плащат най-скъпо и след 10тина години нещата ще се нормализират. Дотогава разумното нещо е нова бензинка
  • #5
    Вярно е ( преди 3 години )
    Само до някъде! По-скъпа е първите няколко месеца, само че не за собственика, а за производителя, защото колата е в гаранция! Когато научат механиците си да работят по-бързо с електричките, няма да губят толкова пари!
fallback
Последни