fallback

Кои са 20-те най-евтини коли с 4Х4 в България?

Този сегмент е ключов у нас, но предлагането става все по-оскъдно

България е сред пазарите в Европа, които най-много държат на задвижването на четирите колела. Заслуга за това има и качествената работа на Агенция Пътища, и сериозното занемаряване на междуградския и междуселския транспорт. Проблемът е само, че предлагането на подобни автомобили става все по-оскъдно. Повечето производители гледат да избягват 4х4 версиите - първо, защото повишават средните емисии на гамата им и заплашват да им навлекат глоби, и второ, защото да продаваш кросоувъри с предно предаване на цената, на която преди това си ги продавал с AWD, увеличава осезаемо печалбата.                 Когато започнахме да правим подборка на най-достъпните 4х4 автомобили в България, в списъка имаше над 30 модела за под 50 000 лева. През 2020 те се стопиха до 18. Сега са само 13, а догодина вероятно ще са под 10.

В класацията сме използвали само данни от публикувани ценови листи на официални вносители. Не проследяваме модели, които се внасят неофициално и в ограничени серии. Освен това не правим разлика между електронно AWD и класическо 4х4 с раздатъчна кутия и блокируеми диференциали. Достатъчно е да се задвижват и двете оси.          20-те най-достъпни нови коли с 4х4 (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #18
    Мерцедес Е клас 4mat ( преди 3 години )
    С 4х4 катериш там където другите автомобили са безпомощни,особено зимата напрежението и комфорта на пътуване в сняг не можеш да го сравнил с каквото и да е друго возило без пълноприводно задвижване.*** в нашия случай е че зимата е 5 дни в годината,но все пак си струва допълнителните разходи.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    кой нормален ще даде 50 хилки за накоя от тези баракуди??? За 50 000 ще вземеш нещо втора ръка поне 3-4 пъти по-добро и удобно
  • #16
    Анонимен ( преди 3 години )
    На скоро ми се отдаде възможност да тествам един Хънтър. Да съм честен определено съм силно впечатлен от проходимостта на джипа. Предвид, че джипа беше без блокажи и не с кой знае какви гуми, найстина не очаквах, че ще се справя толкова добре. До колкото знам има и версии с редуктурни мостове, което ще е доста интересно. Ако оборудването не беше толкова ,,спартанско" и имаше една идея по-мощен двигател, определено бих за замислил за покупка.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Почти никога не ми е трябвало 4х4. А ми се е случвало да закъсвам и с 4х4 с офроуд гуми, блокаж и бавни скорости. Трябваше лебедка, а нямах. За мен напълно ненужно, освен по конкретното му предназначение. Дори и за офроуд от по-голямо значение са гумите, просвета и уменията, понякога и мощността.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    До 13: трасе с мека кал ще го минеш с премиум СУВ-то ти, ама другия път. И под мека кал не разбирам мокър пясък, а гадна, лепкава, стабилно мокра и прилично дълбока кал. Няма да ти помогне ни ЕСП, ни електронния ти диференциал, нито това, че може да заключи 50:50 предаването. Паркетниците стават за зимата в Бояна, от там нататък са много далече от истинско пълноприводно возило.
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Против колите с 4Х4 могат да бъдат единствено хора, които никога не са имали автомобил с 4Х4. Съветвам ви преди да пишете глупости да попитате хора автомобилните експерти. Ако не ви помислят за тотално неадекватни, щом им задавате такъв странен въпрос, които си е реторичен. Не напразно във WRC където се кара на дъжд, сняг, макадан и асфалт, всички състезателни коли са с 4Х4, още на времето когато Ауди изкача във рали шампионата с куатро и отнася останалите отбори, всички преминават на коли 4Х4.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Нямам представа за какви 4х4 които не ставали говорите, първото ми 4Х4 бе на лек автомобил Мерцедес, толкова ме надъха и толкова бях доволен, че сега съм отново съм с 4Х4 но СУв на конглокентна премиум марка, на сняг орът, ама няма дори да превъти гума, пробвал съм по нагорнище сняг с пълна газ, за да видим дали ще превърти гуми, не превърта а се изстрелва все едно е на сух асфалт. ЕСП може да ти попречи на офроуд трасе с мека кал, но го изключваш и минаваш. на дъжд и сняг от 4Х4 по-добро няма.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Тия т.нар. 4x4 нямат нищо общо с това, което се разбира под 4x4. Първия по-сериозен сняг, където едната гума е стъпила в пряспата, а другата е с малко повече сцепление и всичко приключва. Да не говорим, че почти никой от изброените няма бавни, нещо без което не може. Единствено УАЗ и Джимнито са сериозни машини от изброените, но пък първия не става за асфалт, а Джимнито е прекалено тясно.
  • #10
    до 9 ( преди 3 години )
    Това което си написал не важи за споменатите тук СУВ-ове. За Мерцедес (ГЛ)Е или БМВ (Х)5 или Субару да, но при споменатите тук след 30-40 км/ч муфата започва да отделя докато не стане при 60-70км/ч едва 5% мощност към задния мост, което няма и да го усетиш. Отделно ЕСП-то ако усети подхлъзване или по-навъртян волан веднага спира задния мост.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Всъщност долния коментар е към коментар номер 3
fallback
Последни