България е сред пазарите в Европа, които най-много държат на задвижването на четирите колела. Заслуга за това има и качествената работа на Агенция Пътища, и сериозното занемаряване на междуградския и междуселския транспорт. Проблемът е само, че предлагането на подобни автомобили става все по-оскъдно. Повечето производители гледат да избягват 4х4 версиите - първо, защото повишават средните емисии на гамата им и заплашват да им навлекат глоби, и второ, защото да продаваш кросоувъри с предно предаване на цената, на която преди това си ги продавал с AWD, увеличава осезаемо печалбата.
В класацията сме използвали само данни от публикувани ценови листи на официални вносители. Не проследяваме модели, които се внасят неофициално и в ограничени серии. Освен това не правим разлика между електронно AWD и класическо 4х4 с раздатъчна кутия и блокируеми диференциали. Достатъчно е да се задвижват и двете оси. 20-те най-достъпни нови коли с 4х4 (ГАЛЕРИЯ):