fallback

С колко лъжат показанията на таблото за разход на гориво

Проучване показва, че точното калибриране на системата е невъзможно

Три неща предизвикват сериозно безпокойство у всеки шофьор – попадане в сериозен трафик на пътя, таксите за ремонт и обслужване на автомобила, както и разходът на гориво. Последното от тях става доста изнервящо, когато стрелката на манометъра започне да достига дъното.

Малцина навярно знаят, че системата за отчитане на оставащото гориво в резервоара, много рядко показва напълно вярно. Според Американската автомобилна асоциация (AAA), точността варира особено при по-кратки пътувания, тъй като сензорите и софтуерът, които управляват система за отчитане на горивото, са много чувствителни към непоследователно ускорение.

Изследване на ААА е установило, че 74% от шофьорите изчакват на дисплея да се появи съобщение, че резервоарът е напълно празен, преди да заредят отново. Според експертите, водачи поемат излишен риск, като вярват единствено на показанията на превозното средство. Затова и се препоръчва, пълненето с гориво да става, когато системата отчита 1/4 пълен резервоар.

„Управлението на автомобил при светната лампа за гориво е много опасно. Шофирането на изпарения износва и в крайна сметка уврежда горивната помпа. Това не е по вкуса и на двигателя, а се появяват и проблеми със самия резервоар. По този начин вкарвате натрупаните на дъното на резервоара отлагания в горивната система“, категорични са от Асоциацията.

Експеримент на ААА, проведен с помощта на Автомобилния клуб на Южна Калифорния показва, че показанията на дисплея за разход на гориво се отличават с средно между 2,8% и 6,4% в сравнение с реалния показател. Това означава разлики между 1,07 и 2,61 л/100 км.

fallback
  • #20
    До 18 ( преди 3 години )
    Не се заяждам, просто това са 50литра гориво и 15литра въздух, не 15 литра резерв. Освен ако не ти светва резерва когато ти остават 15 литра в резервоара но ако не бъркам резерва е около 5литра. Може да варира според автомобила.
  • #19
    м дааа ( преди 3 години )
    Винаги съм си мислел, че оставащото гориво се следи от някакъв вид поплавък , като на казанчето във веце-то и затова дава отклонения ако си паркирал на баир, защото по вашата логика колата знае колко литра съм сипал , за да може да смята наличното гориво , според моментния разход.
  • #18
    GT ( преди 3 години )
    Тази статия е толкова безумна и пълна с толкова много грешки и измислици, че директно изключвам всичи постове на automedia.
  • #17
    До 17 ( преди 3 години )
    Хонда акорд 6 като светне резерватз зареждам 50 литра при резервоар 65...ерго 15 литра резерва..това е пложението
  • #16
    До 16 ( преди 3 години )
    Егати, ти да нямаш някъде втори резервоар и да не знаеш за него. 120км на резерв и да не свършва, искам и аз като твоя автомобил.
  • #15
    Христо ( преди 3 години )
    Цял живот карам на резерва и за това резервоарът ми е чист, а колата пъргава понеже не нося още 60-70кг. *** за които говорите най вероятно плуват отгоре и ако резервоарът е винаги пълен и в един момент се изпразни, да тогава може да засмучи *** помпата. Резервата си я показва точно. Е не чак толкова де. Показва, че остават 50км., а аз съм рискувал до 120 и не свършва. Изглежда борд компютъра е по-интелигентен от автора.
  • #14
    Батко ( преди 3 години )
    С електрониката в колонките ни лъжат колкото си искат
  • #13
    l ( преди 3 години )
    манометър :)
  • #12
    Бобо ( преди 3 години )
    Е да де, ама една верига бензиностанции сметките по борд компютър (рязход и изминати километри) винаги се връзват без отклонение, а на друга верига бензиностанции системно слагах плюс 10%. Е, вече там не слагам, но въпросът е с колко ни лъжат колонките, при обявено отклонение 2%??
  • #11
    Каруцар ( преди 3 години )
    Баааах тоо манометър!!!!
fallback
Последни