fallback

Новият Nissan Qashqai: Никакви стари лаври (ТЕСТ)

Колата, която роди всички компактни кросоувъри, най-после има трето поколение. И си струваше чакането

Още от самата зора на автомобила, винаги е имало повдигнати модели за онези, на които често им се налага да излизат извън пътя и да газят кал и сняг. Но трябваше да мине век, докато Nissan се сети да направи повдигнат модел и за онези, които карат само по асфалта.

        Дебютният Qashqai бе революция, ехото от която още отеква в автомобилния свят. Той измени целия пазар, и освен това успя само за няколко години да измести Nissan от ръба на фалита към мултимилиардните печалби. Сега японската компания отново се озова в сложно финансово положение след аферата Карлос Гон. И пак на Qashqai се пада задачата да я измъкне от там. Запознайте се с новото поколение на най-важния кросоувър в света.             Веднага бързаме да ви кажем, че новото поколение ни най-малко не променя печелившата рецепта от предишните две. Докато повечето конкуренти растат с цели педи, новият Qashqai е само с 3.5 см по-дълъг, и с около 3 по-широк. Това означава малко повече място на задната седалка. А благодарение на преработеното задно окачване и багажникът е пораснал с цели 75 литра, до общо 504.      Задните врати се отварят под ъгъл от 85 градуса, което осигурява най-удобния възможен достъп до задната седалка извън категорията на Rolls-Royce         Като цяло обаче от Nissan са запазили компактните размери, които правеха тази кола толкова комфортна в града. И са добавили още няколко удобства за семейно ползване - като например задните врати, които се отварят вече почти на 90 градуса. Никъде другаде вкарването на детско столче не е толкова лесно.             Новото поколение има даже масажна функция, която успява да създаде точно същото усещане, което и седемгодишният ви син, когато ви рита от задната седалка. За сметка на това седалките са много удобни, мястото е много, включително и на височина, така че 190-сантиметрови хора да се настанят съвсем спокойно.              И, естествено, интериорът е на светлинни години от това, което беше Qashqai навремето. Материалите са много по-меки и качествени. Дизайнът на таблото и уредите вече не е като на играчка от пакетче с чипс. Климатикът си има удобни бутони, вместо да гоните с пръст менютата по сензорния екран. Вярно е, че забождането на мултимедийния дисплей отгоре върху таблото не е най-оригиналното дизайнерско решение. Но важното е, че той е лесно достъпен и четлив даже при силно слънце.            Дигитални са и приборите пред шофьора, освен в най-ниските нива на оборудване. Android Auto засега се ползва с кабел, докато Apple CarPlay е безжичен. Освен това тук ще откриете един от най-добрите head-up дисплеи извън премиум сегмента.              Системите за безопасност включват способност колата сама да спира, за да избегне удар, а също и засичане на движещи се край пътя пешеходци или колоездачи. Qashqai има адаптивен круиз контрол и може сам да си върти волана при нужда, за да не напуска пътната лента. По-високите нива имат също сензори за паркиране отпред и отзад, автоматични дълги светлини, отопляеми седалки и волан. За съжаление още не можем да ви кажем пълните цени за България, но базовият Qashqai ще започва малко над 43 000 лева, което му запазва позицията на един от най-достъпните модели в класа си.             Използването на алуминий за капака, вратите и предните калници, както и на композитен материал за капака на багажника, е смъкнало теглото на конструкцията с 60 килограма, което се усеща в пътното поведение. Макар че, за да сме честни, заради купищата ново оборудване колата като цяло не е станала по-лека.

На пътя Qashqai се усеща по-стегнат, овладян и пъргав. Воланът е достатъчно прецизен - макар и твърде лек, както при всяка японска кола. Но дамите ще го оценят, а мъжете бързо ще свикнат.              При задвижването окончателно е отпаднал дизелът като вариант. Сега можете да имате Qashqai с какъвто поискате двигател, стига да е 1.3 турбо. Този агрегат, създаден съвместно с Mercedes, тук е съчетан с мека хибридна система и е в две степени на мощност - 140 и 158 коня.

 

Nissan Qashqai

156 к.с. максимална мощност

270 Нм макс. въртящ момент

8.5 секунди 0-100 км/ч

4425 мм дължина

Това е завидно пъргав двигател за обема си. Освен това алуминиевият блок на цилиндрите е със специално нанопокритие за повече устойчивост - същата технология, която Nissan разработи първоначално за чудовищния GT-R.

По-мощната версия се предлага също със CVT автоматик и с опция за задвижване на четирите колела. Иначе Qashqai е с предно предаване.                  Не сме очаквали, че някога ще кажем такова нещо, но по-хубавата опция всъщност е именно CVT-то. Обикновено тези букви навяват асоциации със зъболекарския стол. Вариаторите произвеждат ужасен звук и също толкова ужасна динамика.  Но тук Nissan са направили много голяма стъпка напред за своя Xtronic, като са му добавили още една маслена помпа. Благодарение на това налягането на маслото е гарантирано, дори когато не подавате газ. В резултат ускорението е забележимо по-добро, и се случва без познатия отчаян вой от трансмисията.                 Все пак не очаквайте чудеса в това отношение. От 0 до 100 километра в час отнема 8.5 секунди - съвсем достатъчно за спокойно изпреварване, но нищо повече. Все пак да не забравяме, че това е семеен автомобил. По същата причина само най-високите версии са с независимо задно окачване. Останалите се задоволяват с торсионна греда, която, честно казано, напълно покрива нуждите на тази кола.              Официалният среден разход е 5.5 литра в комбиниран цикъл. На международния тест в Полша ние постигнахме около 6.5, без да сме злоупотребявали особено с газта. Ако това ви се вижда много, догодина към гамата ще се присъедини и любопитен сериен хибрид, при който бензиновият двигател зарежда батерията, а колата се задвижва от електромотор.

На финала остава най-важният въпрос. Дали новият Qashqai е на нивото на първия Qashqai?                   Веднага бързаме да ви кажем, че ни най-малко не е. Просто защото първият Qashqai не беше кой знае колко хубава кола. Да, беше пазарна сензация. Да, създаде изцяло нов клас. Но не беше нито особено динамичен, нито особено комфортен, нито, между нас казано, кой знае колко добре сглобен. Тази кола вече е няколко стъпала по-нагоре.

Първите две поколения на Qashqai продадоха над пет милиона бройки по цял свят. Третото вероятно бързо ще промени това число - защото в Nissan навреме са осъзнали, че излежаването върху стари лаври няма да ги придвижи напред.

Още снимки от теста на новия Nissan Qashqai вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #27
    Stilian ( преди 1 година )
    Къде видяхте базова цена 42К лева? В сайта базовата версия е 50 990!
  • #26
    Гого ( преди 1 година )
    Обзалагам се, че 99% от участниците в този форум никога не са имали нова кола, вероятно и никога няма да имат. Затова е много по-удобно да се плюе всичко ново и да се възхваляват "велики" марки на старо. Гроздето е кисело...
  • #25
    Нисанист ( преди 1 година )
    1.3 на джипка не ставало, CVT не ставало, само Мерцедес и БМВ ставали... Хора, айде четете малко повече и стига сте робували на клишета
  • #24
    карам е90 ( преди 2 години )
    Хиляда кубиков мотор на джипка не върви. Ще умре по някое време точно когато не очаква човек.
  • #23
    до оня19тия ( преди 2 години )
    абе мухъл 45 евро, 230 лв. ли са бе.............
  • #22
    хитко ( преди 2 години )
    За тези пари ще си вземете Лексус NX, Хонда СР-В, Рав4,Тигуан, Х1 на 4-5 години до 100х км и ще ви изкара повече.
  • #21
    bo ( преди 2 години )
    Киа-та ще фи изтрепе. Излагат се от Нисан. Бяха новатори, но се оставиха да лежат на стари лаври и всички ги задминаха. То един Ситроен изглежда по-добре. А за тези пари спокойно може да си вземете 2-3 годишен луксозен модел който ще има екстри и удоволстив от карането, а не на последно место и ще държи цена....
  • #20
    Кактус ( преди 2 години )
    Баси напредъка-евтина пластмаса навсякъде, немощен 1.3 л. двигател. Та къде е напредъка???
  • #19
    До 18-ти ( преди 2 години )
    ВИкаш Кристяно Роналдо не е човек с пари.
  • #18
    до оня с Опелчето ( преди 2 години )
    Представям си какви филтри си сложил за 50лв, за опел хубавите филтри , с активен въглен и против плесен са 30-40евро в нета, въздушния на mahle са минимум 15-20евро,
fallback
Последни