Сегашното поколение на кросоувъра Mercedes-Benz GLC (X 253) се предлага с огромен избор от двигатели - бензинови с 4 цилиндъра и обем 2,0 литра, 3,0-литрови V6 и 4,0-литрови V8, а също така и дизели с 2,0 литра и 4 цилиндъра, както и с 3,0 литра и 6 цилиндъра. Освен това в гамата на модела има и два зареждащи се хибрида с 2,0-литрови мотори – бензинов и дизелов.
Всичко това обаче ще се промени при следващото поколение на модела, което се тества в момента. Подобно на новата C-Class, с която разделя една и съща платформа – MRA 2, и бъдещият GLC ще се предлага единствено с 4-цилиндрови мотори – бензинов M 254 и дизелов OM 654 M, съобщава Autoevolution.
Ако се съди по C-Class, диапазонът на мощност на стандартните версии на GLC ще бъде между 170 и 265 к.с. И бензиновите, и дизелови мотори ще бъдат част от „мека“ хибридна система система EQ Boost, при която при ускорение мощността се увеличава с 20 к.с. и 200 Нм. Скоростната кутия е автоматична 9G-Tronic.
За наследника на GLC са предвидени и три зареждащи се хибрида, като най-мощният ще се поставя на версията AMG. Както при AMG C 63, така и при GLC 63, задвижването ще става с комбинация от 2,0-литров турбомотор с 425 к.с. и стартер-генератор, и електромотор с 200 к.с., поставен на задната ос. Съвкупната мощност на системата е 560 к.с.
Засега не е ясно, дали в гамата на модела ще остане водородната версия GLC F-Cell. Тя се произвеждаше през периода ноември 2018 – април 2020 година, но нейният тираж беше едва няколко десетки бройки.
Кросоувърът със заводски индекс X 254 ще бъде второто поколение на GLC или трето, ако се брои и предшественикът GLK. Дебютът на модела е предвиден за пролетта на 2022 година.
Снимки: Autoevolution