fallback

Постоянното доливане на масло може да бъде фатално

В някои случаи уврежданията по двигателя настъпват бавно и това ги прави трудни за откриване

Голяма част от съвременните двигатели страдат от повишен апетит за масло. Шофьорите обикновено решават този проблем, като просто добавят смазка, което не е правилно решение. Последици от това действие обаче може да бъдат ужасяващи, предупреждават експерти.

Основната опасност е, че ако се добавя масло редовно, то може да се окаже повече от нужното и да прелее. Тогава смазката ще започне да се просмуква през гумените уплътнения и някои сензори или електронни устройства в крайна сметка ще пострадат от това. А ако лубрикантът попадне върху ангренажния ремък, това може да доведе до неговото късане.

Също така е важно да се вземе предвид фактът, че постоянното доливане на смазка не е толкова безобидно, колкото изглежда на пръв поглед. Новото масло се смесва със старото, а това намалява експлоатационните му свойства. В такива случая както основата на маслото, така и добавките в неговия състав се разграждат.

Добавете към това работата на двигателя при висока топлина и повишени натоварвания, и ще установите, че подобно смазочно масло още след 4000 - 5000 км пробег не е в състояние да изпълнява своите защитни функции.

По-опасното в случая е, чe мacлoтo мoжe дa зaпoчнe дa влизa във вcмукaтeлния трaкт нa двигaтeля. Рeзултaтът от това е запушване на мacлeнитe кaнaли. То става постепенно и се oбрaзувaт caжди, кoитo попадат в кaртeрa нa двигaтeля. В крайна сменса системата за смазване ще започне да не работи правилно и ще излезе от строя, тъй като лошо смазаните детайли ще се износят по-бързо.

Лошото е, че тези прoцecи ca бaвни, кoeтo ги прави по-трудно забележими за шофьора на автомобила. А той може да предотврати ceриoзнa пoврeдa, само aкo не отлага посещението си в сервиза. Там ще бъде направена съответната процедура, която ще нoрмaлизирa нивoтo нa мacлoтo в задвижващия агрегат.

Някои шофьори смятат, че по-честата смяна на масления филтър може да предотврати бързото стареене на мазнината. Всъщност това не е така. Например, при движение с висока скорост значителна част от маслото ще бъде насочена през вентил на филтъра заедно с натрупаната мръсотия, заобикаляйки самия филтър. Следователно не само триещите се части на двигателя страдат от мръсотия, но и маслената помпа.

fallback
  • #17
    Коко ( преди 2 години )
    СУПЕР мега гига ултра ГЛУПВА статия, откровени недомислици написани от абсолютно тотално неграмотен технически човек.
  • #16
    Пак аз ( преди 2 години )
    Отново много ниско ниво! Стегнете се малко!
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Много глупава статия.....как ще прелее като има щека за мерене и как свежото масло ще влоши качествата на другото ?
  • #14
    //// ( преди 2 години )
    Лубрикант, смазка?Това да не е сайт за "възрастни"?
  • #13
    Шиш ( преди 2 години )
    Това го четох преди месец в руски сайт. То и там си беше свободно съчинение, но при превода нещата са се оплескали съвсем. Толкова ли никой не прегледа преди публикация...
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    ОТ ГЛУПАВА ПО ГЛУПАВА СТАТИЯ ЗА ***
  • #11
    nadir ( преди 2 години )
    Няма такива глупости на света,тия хора за кого пишат....Да не смятат че сме деца на 7 години на които можеш дс разказваш балалайки.Ссмо платени съчинения.Имам приятел който караше едно Бмв на което никога не му беше сменявал маслото,не вярвах но колата беше пушка,чак се учудих защо ние сменяме масла тогава
  • #10
    Вин ( преди 2 години )
    Объркана, неясна, елементарна статия! Ако човекът си сменя маслото на указаните км., но междувременно му гори известно количество ( което по принцип го дават по книжка), какво пречи да доливаш държейки го между белезите на щеката?! И как ще развали двигателя или запуши каналите, като всъщност го обновяваш до следващата смяна по км. или по време?
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Дразнят ме някои "майстори" които при смяна на масло наливат без мярка, един ми беше сипал 2 см над максимума и като му казах взе че се засегна - един вид ми прави услуга пък аз недоволствам
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Стигнеш ли до доливане на маслото , нещата или са сериозно увредени или са на път.
fallback
Последни