fallback

Постоянното доливане на масло може да бъде фатално

В някои случаи уврежданията по двигателя настъпват бавно и това ги прави трудни за откриване

Голяма част от съвременните двигатели страдат от повишен апетит за масло. Шофьорите обикновено решават този проблем, като просто добавят смазка, което не е правилно решение. Последици от това действие обаче може да бъдат ужасяващи, предупреждават експерти.

Основната опасност е, че ако се добавя масло редовно, то може да се окаже повече от нужното и да прелее. Тогава смазката ще започне да се просмуква през гумените уплътнения и някои сензори или електронни устройства в крайна сметка ще пострадат от това. А ако лубрикантът попадне върху ангренажния ремък, това може да доведе до неговото късане.

Също така е важно да се вземе предвид фактът, че постоянното доливане на смазка не е толкова безобидно, колкото изглежда на пръв поглед. Новото масло се смесва със старото, а това намалява експлоатационните му свойства. В такива случая както основата на маслото, така и добавките в неговия състав се разграждат.

Добавете към това работата на двигателя при висока топлина и повишени натоварвания, и ще установите, че подобно смазочно масло още след 4000 - 5000 км пробег не е в състояние да изпълнява своите защитни функции.

По-опасното в случая е, чe мacлoтo мoжe дa зaпoчнe дa влизa във вcмукaтeлния трaкт нa двигaтeля. Рeзултaтът от това е запушване на мacлeнитe кaнaли. То става постепенно и се oбрaзувaт caжди, кoитo попадат в кaртeрa нa двигaтeля. В крайна сменса системата за смазване ще започне да не работи правилно и ще излезе от строя, тъй като лошо смазаните детайли ще се износят по-бързо.

Лошото е, че тези прoцecи ca бaвни, кoeтo ги прави по-трудно забележими за шофьора на автомобила. А той може да предотврати ceриoзнa пoврeдa, само aкo не отлага посещението си в сервиза. Там ще бъде направена съответната процедура, която ще нoрмaлизирa нивoтo нa мacлoтo в задвижващия агрегат.

Някои шофьори смятат, че по-честата смяна на масления филтър може да предотврати бързото стареене на мазнината. Всъщност това не е така. Например, при движение с висока скорост значителна част от маслото ще бъде насочена през вентил на филтъра заедно с натрупаната мръсотия, заобикаляйки самия филтър. Следователно не само триещите се части на двигателя страдат от мръсотия, но и маслената помпа.

fallback
  • #27
    Невежа ( преди 2 години )
    Нещо са се опитали да напишат, но не се е получило много. Това с постоянното доливане е много дразнещо, а и излиза скъпо. Аз направих една смяна на сегменти 750лв и вече не доливам ннищо, а колата е на 320 хил, колко ще изкара още не знам.
  • #26
    край ( преди 2 години )
    Вземе ли много да гори масло - има лек. Сипвате в маслото две шепи пясък и палите и тръгвате към Надин /нови искър/. Доде стигнете и мъките ви ще свършат.
  • #25
    Камен ( преди 2 години )
    Пълни глупости
  • #24
    Козел ( преди 2 години )
    Що пишете такива глупости бе неграмотници.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз имах теч на масло от маслената помпа при ангренаже и като отида да го сменят и видят колко работа е се отказват.И така докато дойде време за ангренаж и пак се дърпат,че много за работа и така 5.5г как имам колата само доливам,че тече ужасно много.Та колата е тойота селика т20 2.0гт 175коня карал съм я на прекъсвачи на Мин масло не е имало никакъв проблем за тия години.Та това написаното Нз колко е верно или просто е Тойота!
  • #22
    101 ( преди 2 години )
    Това е машинен превод на много глупава статия.
  • #21
    Един ( преди 2 години )
    *** глупостите
  • #20
    Петър ( преди 2 години )
    Пак глупости,за всеки двигател производителя дава данни за номинален и критичен разход на масло,и ако наистина проявите интерес няма да пишете глупости
  • #19
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Честно, толкова ли сте т
  • #18
    Demir ( преди 2 години )
    Как ще прелее....?Смо глупав човек може да направи това. Още повече да напише такава статия, нали има щека за нивото на маслото, дърпаш и гледаш. Не да си дърпа ***...
fallback
Последни