IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes ще намали работниците си, за да догони Tesla

Електромобилите изискват трудни решения, но ние ще ги вземем, увери шеф в компанията

Германският гигант Daimler ще инвестира 40 милиарда евро в следващите девет години, за да настигне и изпревари Tesla на пазара на електромобили. Шефът му Ола Калениус обаче предупреди, че електрификацията ще коства работните места на много от служителите.
 
  
Ола Калениус, Mercedes
През 2025 разходите на Mercedes за двигатели с вътрешно горене ще са "близки до нулата", увери Калениус
  
  
Компанията, която създаде модерния автомобил преди 136 години, сега планира да построи осем завода за батерии, ускорявайки същевременно производството на електрически автомобили. От 2025 всички платформи на Mercedes ще са предназначени само за електрическо задвижване. "Наистина искаме да го направим, и да доминираме в този сегмент до края на десетилетието", подчерта Калениус пред агенция Reuters. След 4 години разходите за развитие на двигатели с вътрешно горене ще са "близки до нулата", добави той.
 
  
Mercedes, EQC, работници
Електрификацията не е добра новина за работниците на Mercedes - значителна част от тях ще бъдат съкратени в близките години
  
  
Все пак Mercedes не бърза да обявява крайна дата, отвъд която няма да прави бензинови и дизелови автомобили. "Въпросът не е кога ще произведеш последния двигател с вътрешно горене. Въпросът е колко бързо можеш да увеличиш мащабите при електромобилите, така че да си близо до 100-те процента електрификация", обясни Калениус.  

Шведският мениджър напомни, че един електромобил има много по-малко компоненти от колата с вътрешно горене, и съответно производството му изисква много по-малко работна ръка. "Трансформацията на работната ни сила ще изисква някои трудни решения. Трябва да съкратим разходите си за служители, и ще го направим", казва членът на борда на директорите Сабине Колайзен.
  
  
Mercedes-Benz EQS
  
   
Прогнозата на Mercedes е, че през 2025 електромобилите и зареждащите се хибриди ще дават вече половината от продажбите на марката. За целта компанията ще създаде три нови електрически платформи - една за пътнически автомобили, една за ванове и една за спортните модели под шапката на AMG.
Освен това Daimler придобива британската YASA Limited, с чиято помощ разчита да разработи ново поколение по-производителни електромотори.

От планираните за построяване заводи за батерии четири ще бъда в Европа, като имената на партньорите за тях ще бъдат обявени скоро.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    джъст -А- мен ( преди 2 години )
    И понеже МБ са си доста стиснати, ептен като ФауВе-тата, затова ще дадем тук един наистина готин БЛАГОРОДЕН пример за подражание: ИТС-ъ-МъсТ се притече на помощ на пострадалите от наводнението германци,като им дари специално безплатен интернет със своята гъвкава с-*** SPACE-X
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се че ще уволняват работници, каквото нарежда китайския чорбаджия - това ще е . половината части вече ги правят в Китай, скоро и другата половина
  • #11
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия са в практически фалит неслучайно Гиили ги купиха ама вече няма накъде
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Електромобилите изисквали трудни решения... Ха-ха. Ето затова старите бюрократични корпорации не могат да се справят в новия свят. Те виждат само едно решение - уволнения. Уволнения трябва да има - но по върховете, където вместо да мислят, взимат премии.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Я виж ти...поредната секция с коментари писана от инженери и икономисти на свободна практика.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    #1 до #5: Мисля, че говорим за едно и също нещо, но по различен начин. ДВГ го умират по политически причини и мениджърите остават без дойната крава, да (следпродажбеното), от друг страна производителите на батерии (а преди това мините за редките метали) ги цакат с каквито си искат цени. Съответно мениджърът - като иска да продължава да има яхти, скъпи ски глокорти и т.н. глезотийки - какво прави: 1) цена на електрокара мин. 100К (защо, нали няма нищо в него?) и 2) "рабочий класс" вън...
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бамбука ( преди 2 години )
    И какво толкова има в тези електромобили? Всеко сръчен гаражен майстор може да си направи кола на ток и много го правят, а тея ми говорят за милиарди.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Язе ( преди 2 години )
    Немаа стане тая работа.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Приятелю, тълкуваш нещата на 180 градуса! Всъщност висшите мениджъри, заради печалбите искат да произвеждат ДВГ, защото по голямата печалба идва не от продажбите, а от обслужването по-късно. Тази печалба ще секне, когато започнат да продават електромобили. За сметка на това, все повече клиенти търсят електромобили, но понеже от Mercedes няма какво да им предложат, си купуват Тесла.
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    предните ( преди 2 години )
    Брях, как ги разбирате от раз нещата, бе! Сигурно сте водещи мениджъри, най-малкото!!