fallback

RS: най-бързите коли на Skoda отбелязват 20 години

Кратка история на динамична гама на чехите

Инициалите RS обозначават победите на чешката марка Skoda в моторните спортове, както и високата динамика представена при някои серийни модели. Историята на двете славни букви започва още през 1974 година, когато се използват за първи път в по-специална версия на Skoda Octavia, като RS разкрива по-спортния характер на модела.

Специалните обозначения на чешката марка продължават до началото на 80-те години на миналия век. Компанията е закупена от Volkswagen през 1991, a словосъчетанието RS се завръща в гамата, с представянето на фейслифта на първото съвременно поколение на Octavia. Оттогава RS-вариантите неизменно присъстват в гамата на производителя, като от Skoda заявяват, че двете важни букви ще останат и в електрическата ера на автомобилостроенето.

Интересно е, че във Великобритания, спортната гама на моделите е обозначена като vRS, след съдебен проблем с Ford, които използват RS за по-спортните модификации на свои автомобили. Но независимо от надписа, най-бързите Шкоди са на пазара вече две десетилетия. Нека ви разходим из историята на съвременната динамична гама на Skoda:

Кратка история на гамата Skoda RS (ГАЛЕРИЯ)

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе не знам става ли за спорт дизела, ама болидите на Ауди 9 години с дизелови коли спукаха от бой бензиновите на Льо Ман. И не става въпрос за победа с няколко секунди а за победа с 15-20 обиколки преднина на пистата.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Обикновения дизел, чистия дизел и спортния дизел са немски изобретения.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Като добавиш и по-тромавото развъртане на дизела и стана, че спорт и дизел е виц
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Уааау турбо дизел имал повече въртящ момент от атмосферен високо оборотен атмосферен двигател. ШОК. Това е любимия довод на дизелджийте, но работата се върши от конските сили. Също конските сили са (грубо казано) обороти по въртящ момент. Та единственото което занчи този висок въртящ е че ползваш по-голям % от конете в тези обороти. Друг момент е че поради малкия работен диапазон на дизела трябва да му сложат по-дълги предавки. което убива част от въртящия момент
fallback
Последни