IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да стартирате автомобила, без да убивате двигателя?

Дори в топлото време задвижващият агрегат е доста уязвим

Малко хора знаят, че дори такава лесна процедура като стартирането на двигателя може да завърши със сериозни проблеми. Дори напълно изправно превозно средство с току-що сменени масло и свещи не е имунизирано срещу проблеми. Това е особено очевидно през студения сезон, но и през лятото човек трябва да бъде изключително внимателен.


двигател


На първо място трябва внимателно да се провери акумулаторъг. Ако той е стар, дори през летния сезон ще губи заряда си доста бързо и невинаги ще бъде готов да захрани големия брой електрически и електронни системи. В резултат на това веднага след стартиране на двигателя могат да възникнат различни грешки, които да повлияят на работата на електрониката.

Затова е добре батерията да бъде „възбудена“ непосредствено преди стартиране на двигателя. За да се направи това, може да бъдат включени дългите светлини за няколко секунди. Тези примигвания ще стартират химическите процеси в акумулатора, което ще му позволи да се подготви по-бързо за работа.

След това завъртете ключа в ключалката на запалването (натиснете бутона за стартиране на двигателя, без да натискате педала за газ) и го оставете в това положение. Това ще предотврати стартирането на двигателя, а лампите на арматурното табло ще светнат. Това действие е необходимо, за да може горивната помпа да изпомпва бензин, а електрониката правилно диагностицира всички системи на автомобила. Подобно действие е от голяма полза, ако превозното средство дълго време е стояло на едно място.


двигател


След като двигателят започне да работи, не се препоръчва веднага да се даде газ и се потегли. Моторът трябва да загрее, същото важи и за скоростна кутия, особено ако тя е автоматична. Не забравяйте, че през нощта цялото моторно масло се връща обратно в картера и отнема време на маслената помпа да го изпомпи обратно в системата.

Недостатъчното омасляване постепенно води до надраскване на стените на цилиндрите, което в един момент се оказва фатално за двигателя. За да не стига до това, трябва само да изчакате две-три минути, докато маслената помпа прекара около четири литра масло, а филтърът задържи натрупаните утайки. След което смело може да тръгнете на път.

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    pbonus232 ( преди 2 години )
    В ръководството на колата ми пише, дори при голям студ да се пали и да се тръгне веднага, а не да се правят загрявки на място .
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо Пипера ( преди 2 години )
    Това, със загряване на двигателя, го пробвайте в Австрия, и ще ви олекне портфейла......
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Същият ( преди 2 години )
    До 12 ...типичният бай ***. Що имало кука. Ми щот аварира хайвана,блъска се ,блъскат го ей такива ,като тебе ...слушай,като ти се обяснява бе ,мърмот.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Той ( преди 2 години )
    То като му е писано да втаса колата и лято да е и зиме да е пак ще втаса. Защо на коли 2020г. модел има кука отпред за дърпане ? -Защото никога не е гаранция !!!
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Баба Меца Сан ( преди 2 години )
    Начи, отивам аз днеска да седна в колата, *** тя тъй загряла че направо пари, викам си дали не съм я забравил снощи да загрява.... Като изключим шегата, то се чува и усеща кое как е.
  • #10
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Станислав ( преди 2 години )
    Това са препоръки за Жигули и Москвич, с карбуратор и с тогавашните масла и горива, както и за сибирски температури. Аз бих препоръчал да се четат книжките на производителя на колата. Там с голямо учудване (за някои) ще видите че въздушния филтър се сменя на близо 60 Хил. Км. при нормални условия, а спирачната течност е нещо което се сменя на 2 год. а не докато спирачките "хващат" или продадем колата
  • #9
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Васил Петров ( преди 2 години )
    Не се подвеждайте по тази статия!
  • #8
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Докато работи на място та да загрее колата, оглеждайте се за оная...Грета Тумборг(или нещо от сорта). Щото ако ви згащи да бълвате газове на място, направи ще извика няколко телевизии, радиостанции, политици, Гринпиис, лесбийки, гейове, ***, вегани и ще ви разкъсат жив, там до колата! Сега сериозно. Студеният двигател бълва доста гадни газове. Не е хубаво да си тровите мястото където живеете. Затова след палене, плавно и без агресия се изнасяте. След минутка , две вече колата е готова.
  • #7
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Българина ( преди 2 години )
    AKO е голям студ, палиш колата и почваш прозорците и огледалата. Докато ги изчистиш и - колата е загряла! Това разбира се е пожелателно. Лично аз процедирам така - след палене поглеждам часовника - лятно време тръгвам след минута по него, зимно - след две(освен ако няма натрупано за чистене).
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Манол. ( преди 2 години )
    пЕшко да а прочетеш това. "ПРЕТОПЛЕНИ МАНДЖИ МОМКО ПИКЛИВ"