Винаги сме се чудели с какво ще си запълват времето повечето хора, ако "Левски" и ЦСКА например западнат до степен да не предизвикват интерес. Вече не се чудим: новата линия на разделение и безкрайни спорове в обществото е ясна. Тя, разбира се, е "за" и "против" електромобилите.
Съдейки и по собствения ни форум, разделението по този фронт става все по-явно, а споровете - все по-ожесточени. Което е странно, защото по наше мнение електромобилите днес по никакъв начин не би трябвало да предизвикват крайни емоции: те нито са достатъчно съвършени и безгрешни, за да извикват религиозна вярност, нито са толкова неприятни и недодялани, че да оправдаят омразата на бензиновите фанатици.
Всъщност, както обикновено е случаят с крайните мнения, и тези са плод по-скоро на недостатъчно разбиране и сляпо повтаряне на опорни точки. Ето 12 въпроса за електромобилите, на които непредубедени експерти се опитват да дадат максимално честни отговори.
12 откровени отговора за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
За няколко милиона почитатели на караваните в Европа електрическата инвазия не е твърде добра новина. Теглителната способност не е сред качествата, които производителите на тези автомобили преследват при разработването им, писа наскоро американското издание Car&Driver. Авторитетното списание тества 11 различни електрически модела наскоро и установи, че само един - Audi e-tron - има относително приемлива теглителна сила - 1.8 тона. Но и при него тегленето на ремарке с лодка увеличи консумацията на енергия двойно - което означава, че съкрати наполовина обхвата.
Електромобилите са проектирани да са максимално аеродинамични, и закачането на ремарке към тях е горе-долу като да завържете парашут на гърба на маратонец, заключи C&D.