Провалът на новия Aston Martin Valkyrie в дебюта му на фестивала в Гудууд се дължал на "дребна част за 5 лири" (5.8 eвро), обяви шефът на компанията Лорънс Строл. Чаканото четири години представяне на хибридната хиперкола с 1160 коня бе помрачено от повреда, принудила тестовия пилот Дарън Търнър да отбие в страничен път между балите със сено.
Строл обаче увери, че инцидентът няма да се отрази на планираните за последната четвърт на тази година първи доставки към клиенти. Според канадския милиардер повредата била по вена на дребна част. "Имаше някакъв дребен проблем с електричеството, някаква част за 5 лири между акумулатора и високоволтовата батерия, която по някаква причина реши да не работи точно в този момент. Никога не сме имали такъв проблем в тестовете. Донякъде се радвам, че се случи сега, за да разберем за проблема и да го отстраним". Строл подчерта, че компонентът идва от външен доставчик.
Aston Martin Valkyrie разполага с 1160 конски сили, 900 Нм въртящ момент и 2.6 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч - когато функционира
Канадецът, който натрупа състоянието си от инвестиции в модни марки като Tommy Hilfiger и Michael Kors, придоби 20% от Aston Martin в началото на миналата година, и бе основната движеща сила за завръщането на бранда във Формула 1. В тима карат синът му Ланс Строл и четирикратният шампион Себастиян Фетел.
Целите, които обяви Строл-старши, са до пет години отборът да се бори за титлата в F1, а самата компания да се превърне в "британското Ferrari". Италианците имат чудесен бизнес модел и силна марка, обясни Строл пред ВВС. "Но Aston Martin има британска, легендарна 108-годишна история. Ако не се лъжа, това е с 50 години повече от Ferrari!".