IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault започна да излиза от дупката

Френската група отчете 1.42 милиона продажби за полугодието, най-голям e ръстът при Lada

Френската група Renault започва да излиза от дупката, в която се озова в последната година и половина, ако се съди по данните за продажбите през първото полугодие. В петък компанията обяви 18.7% ръст в доставките в сравнение със същия период на 2020 година и макар все още да е под резултатите си от 2019, тенденцията изглежда положителна.
 
  
Renault
Стратегията на Лука де Мео бе да намали разходите и броя на предлаганите модели, като наблегне на най-доходните. На 30 юли ще разберем доколко е успешна тя за момента
  
   
За шестте месеца групата е продала 1 422 600 автомобила. От тях 901 500 се падат на марката Renault, която отчита 18.5% ръст на годишна база. Продажбите на Dacia са 262 814 бройки, или с 24.5% повече от същия период на 2020. При Lada продажбите са 200 219 автомобила, или ръст от цели 51%.

През 2019 Renault бе втората най-продавана марка автомобил в Европа след Volkswagen. Кризата в алианса с Nissan, започнала със скандалното отстраняване на шефа Карлос Гон, обаче тласна продажбите надолу. През 2020, засегната едновременно от Covid и от драстично влошените финанси на Nissan, френската група обяви най-лошия финансов резултат в историята си - загуба от над 8 милиарда евро. Новият главен изпълнителен директор Лука де Мео обяви програма за съкращаване на разходите, за намаляване на броя на предлаганите модели и версии, и за акцент върху онези от тях, които носят най-добри печалби.
 
  
Lada Niva Travel 2021
Новата Lada Niva Travel. Руският бранд има най-голям ръст в групата за първото полугодие на 2021
  
  
Още не е ясно доколко последната част от плана дава резултат, защото Renault ще обяви финансовите си показатели за полугодието на 30 юли. Но шефът по продажбите Фабрис Камболив намекна, че нещата вървят добре и че модели като хибридната версия на Clio се радват на добро търсене, което позволява на компанията да търси по-високите ценови сегменти.

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 32 rate down comment
    Дост ( преди 3 години )
    Ако го няма Нисан, рено отдавна да е фалирало, заровено и забравено!
  • #3
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Ако пратят Нисан да си стоят при жълтурите, може и да тръгнат нагоре.
  • #2
    38 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Друже, знам, че те е напекло, пък и ползването на шкода не е непременно обвързано с високо IQ. Но все пак отчети, че това са данни за полугодието, тоест за 6 месеца :D Иначе през миналата година Шкода продаде 1 004 800 автомобила, Рено - 1 787 121
  • #1
    9 rate up comment 33 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 3 години )
    "От тях 901 500 се падат на марката Renault.." - Шкода продава над 1 200 000 коли от доста време! Докога френската държава ще крепи мъртвецът рено!?