В историята на автомобила има само шепа модели, толкова емблематични като оригиналния Volkswagen Typ 1 - наричан още Kafer (бръмбар) в Германия, Beetle в САЩ и "костенурка" в България. Най-малкото заради удивителното му дълголетие. Първите чертежи на такъв тип автомобил са направени от Бела Барени за Mercedes още през 1925 (през 1953 Барени даже доказа първенството си в съда срещу Фердинанд Порше).
Чертежът на гениалния инженер от Mercedes Бела Барени, който полага основите на проекта Beetle. По-късно Порше заема и доста технологични решения от колегата си Ханс Ледвинка от Tatra - за което след войната VW изплаща компенсация на чешката компания
Първите прототипи на самия Порше датират от 1932; през 1934 Адолф Хитлер официално му възлага да създаде "народния автомобил"; през 1938 започва серийното производство на KdF Wagen. Това производство ще продължи цели 65 години - чак до 2003, когато последният "бръмбар" слезе от поточната линия в Пуебла, Мексико.
Най-странното е обаче, че Volkswagen така и не роди наследник на този епохален модел. Не става дума за появилите се в по-модерната епоха две поколения на The New Beetle - те нямаха нищо общо с оригиналната кола, а бяха просто опит VW да осребри актуалната тенденция към ретро дизайн.
Снимка за нуждите на нацистката пропаганда: германско семейство играе край реката с нов радиоапарат и край първия произведен KdF-Wagen
Въпросът е по-скоро защо концернът не създаде пряк наследник на Beetle още навремето. В края на краищата търсенията на такъв наследник започнаха още през 50-те и родиха близо дузина предложения. Но на нито едно не бе съдено да замени отдавна остарялата конструкция на Фердинанд Порше. Чак в средата на 70-те VW най-сетне успя да отгърне нова страница с помощта на първия Golf. Но нека си припомним онези неуспели кандидати за слава преди него.
Моделите, които трябваше да наследят VW Beetle (ГАЛЕРИЯ):
През 60-те години Европа вече се съвзема след Втората световна война и започва отново да се замогва. Затова във VW решават да заменят Beetle с по-голям и по-луксозен модел. EA128 от 1963 година има салон с цели 6 места и се задвижва от 2-литров боксерен двигател - същия, използван после в Porsche 911. Но и той си остава само музеен експонат.