fallback

С колко оскъпяват новите коли изискванията от Брюксел?

Сравняваме цените на пет популярни кросоувъра в България и в Русия

В последните две десетилетия Европейският съюз с нарастващо темпо повишава стандартите си за вредни емисии и за безопасност. Което само по себе си е чудесно, разбира се. Но има и една негативна страна: нуждата от нови двигатели, от все повече допълнителни системи за справяне с емисиите и все повече задължително оборудване за безопасност тласка и цените на колите нагоре. В определен момент тази тенденция всъщност обезсмисля усилията за по-чист въздух и по-малко злополуки - просто защото цените на новите автомобили са вече толкова високи, че все повече хора предпочитат покупка на старо. През 2020 дори на заможните пазари в Западна Европа бе отчетен двуцифрен ръст в покупките втора ръка.                 Колко точно се оскъпяват автомобилите от изискванията на ЕС? Никой не може да каже с точност, разбира се, защото себестойността на колите е фанатично пазена търговска тайна. Но една съпоставка с пазар като руския - където се продават същите модели, но без особени изисквания - може да подскаже отговора. Ето цените на пет от най-популярните кросоувъри в България и Русия.         Колко струват автомобилите в България и в Русия (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    В Русия ддс е 20% като при нас.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    А в Русия има ли ДДС и колко процента е?
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Специално при автомобилите, в България са едни от най-ниските цени в целия ЕС.
  • #6
    rav4 ( преди 3 години )
    В русия Rav4 toyota 2.0 двигател е 150кс. а тук е 175кс. В Русия се сглобява там, и има 3 год. гаранция.В България е доставка от Япония и има стандартно 6год. гаранция да не кажа че вече е със 10год......Има и други разлики по двигател и т.н. И не мерси от Русия.....
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Някаква мисъл си родил, но не е много ясно точно каква. Какво значение има населението, при положение, че производствените вериги са глобални и унифицирани? В Словения значи трябва да са в пъти по-високи цените, отколкото в Германия ли?
  • #4
    да бе да ( преди 3 години )
    Забравяте една много "малка" подробност. В БГ колко такива коли се продават и колко в Русия? Да ви прави впечатление, че Русия е 140+ милиона души? Само Москва е 2 Българии.Сега защо не сравните цените в БГ и в Щатите? Щото онези са 320-30 милиона.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    За чиновниците в Брюксел всичко е бизнес, но се продава като Еко, Сигурност.. и т.н.само и само да доят "богатите" европейци. Колко биха си купи навигация за 2000Е, като може и за 200? Колко биха сложили безсмилени системи и асистенти, които сега ги пробутват.. разбира се си ги плащаме. Тука малко, там малко, за това че е от бранда малко (повече) и те се трупат.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    При Соренто разликата е поне 30к лева минимум. Разликата е в Русия е Евро 5 и някои задължителни системи за сигурност липсват, което едва ли оправдава разликата в цената.
  • #1
    Рено ентусиаст ( преди 3 години )
    Русия е поне 5 десетилетия след запада технологично какво ме интересува мнението на тези импотентни пияници
fallback
Последни