IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колите поскъпват заради новите тестове за емисии?

Производителите може да прехвърлят върху клиентите огромните разходи за повторното сертифициране

Колите поскъпват заради новите тестове за емисии?

Новите европейски тестове за вредните емисии ще погълнат огромни ресурси и най-вероятно ще доведат до повишаване на цените на новите автомобили, твърдят експерти от бранша.

Колите поскъпват заради новите тестове за емисии?

Промяната в методиката се наложи, след като Дизелгейт и още няколко сходни разслевания разкриха скандални несъотвествия между обявеното в брошурите и реалното замърсяване от колите. Затова от 1 септември миналата година Европейският съюз изостави старата методика за тестване NEDC и въведе две нови: WLTP и RDE. Първата е по-усъвършенствана и неподатлива на измами лабораторна проверка на емисиите от всеки нов модел. Втората, съкратена от Real Driving Emissions - емисии при реално шофиране - измерва показателите при нормално каране, и то във всякакви условия (малка и голяма надморска височина, различни температури, различен товар на колата, градски, селски и планински пътища, и т. н.).

Единственият проблем е, че новите тестове изискват двойно повече време и работа от досегашните, както обясняват представители на сектора пред AutoExpress. При това през проверките трябва да минат не само новите модели, но и вече представените на пазара - по два теста за всяка различна модификация. Повечето производители имат средно по 25 различни модела в гамата си, всеки с минимум десетина модификации според задвижването, типа на купето и прочие.

Колите поскъпват заради новите тестове за емисии?
Новите RDE тестове ще дадат доста по-реална представа за истинските емисии на колите. Но и ще струват двойно повече

На всичкото отгоре в повечето страни от ЕС данъчното облагане е разработено за ставки на емисиите по стария стандарт NEDC - тоест щом веднъж бъдат направени новите тестове, те после трябва да се преизчислят по стандартите на стария (България, която единствена в общността пет пари не дава за нивата на вредните емисии и изчислява данъка според мощността, няма такъв проблем).

Цената за всичко това е висока и някои производители вече признават, че обмислят корекция в цените. Други пък планират да съкратят броя на предлаганите модели и модификации. Което само по себе си би било малка цена за въвеждането на справедливо измерване и прочистването на въздуха в градовете ни. Въпросът е само, подчертава AutoExpress, дали и този път не са оставени вратички в системата, така че след две-три години да се наложи тя отново да се променя из основи. Цената, както винаги, ще бъде платена от потребителите.
 

Тагове: nedc rde
0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    информиран ( преди 1 година )
    разходите не са само за самите тестове, а за конструктивните промени (системи, софтуер, филтри, датчици и т.н.), които трябва да се добавят на всеки автомобил така че да отговаря на новите стандарти.Това на практика ще увеличи цената...
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Вероятно тестовете, ще струват по няколко цента допълнение в цената, всички произвеждат милиони бройки годишно.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бръм ( преди 1 година )
    Това вече е факт, разликата между нов автомобил бензин и дизел расте. А от началото на тази година при някой вносители цените преди отстъпки, договорки и прочие се вдигнаха с около 800 лева именно зараи посочените пречини в статията.
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Скрунджо ( преди 1 година )
    ОГРОМНИТЕ разходи на колко възлизат? Милион за тест на автомобил, произведен в 50000 бройки, ще го оскъпи с 200 лева. Едва ли струва милион този тест, макар че знам ли ги, колко им е акъла.
  • #4
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    в нормална държава данъка трябва да изчислява спрямо часовете(времето) в което автомобила е в движение и зоните на шофиране както и спрямо индивидуалните показатели на всеки автомобил което ще е резултат от формула от изброените параметри не е нормално уекенд автомобил който се управлява извънградски режим да има същия дакък като един който се управлява всекидневно само в градски режим по 12 часа
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    SAAB 9-5 на втората снимка, яко :)))
  • #2
    31 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Наистина, уникална глупост е да се изчислява данък на автомобила, според мощността, а не според разхода на гориво и от там замърсяването на въздуха. Така на практика се стимулира купуването на стара замъсрсяваща кола. Никъде в ЕС го няма това! Инъче взимаме мерки срещу замърсяването на въздуха - пародия!
  • #1
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Висока цена ? Тия автопроизводители всеки произведен автомобил ли ще тестват?