Марк Филип Гембала - син на покойния основател на компанията Gemballa Уве, представи амбициозния си проект за суперкола с офроуд възможности. Наречен Gemballa Marsien, новият болид носи името си от френската дума за марсианец, като вдъхновението идва от дюните на Обединените Арабски Емирства (където е разработен моделът), напомнящи за тези на Червената планета.
Машината, вдъхновена още и от успехите на Porsche в легендарното рали "Париж - Дакар" през миналия век, е базирана на актуалното поколение 911 Turbo S, като двигателят е доработен от световноизвестните специалисти на Ruf, за да постигне максимална мощност от 750 конски сили и пиков въртящ момент от 930 Нм.
С този агрегат, Marsien ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,6 секунди, а максималната скорост е 330 км/ч. Но това не е всичко - клиентите ще могат да доплатят за следващ ъпгрейд на мотора, с който максималната мощност нараства до цели 830 к.с. Това става с помощта на по-големи турбокомпресори, пренастройване на трансмисията и на контролния модул на мотора. Въпреки "надуването", Гембала уверява, че агрегатът отговаря на последните изисквания на стандарта Евро 6.
Познатият до неотдавна като проект Sandbox "марсианец" е получил редица радикални промени, за да може да се справя с по-тежки терени. Окачването е специално разработено от специалистите на компанията KW Automotive, като е усилено и разполага с "интелигентен активен контрол на амортисьорите".
Клирънсът на машината може да бъде увеличен от 120 мм в режима за магистрала, до цели 250 за офроуд. Окачването може да реагира в промяната на условията в рамките на едва 20 милисекунди, като в допълнение разполага с предефинирани режими за движение по чакъл, кал, пясък и сняг, които са добавени към стандартно предлаганите от Porsche за движение по различни пътни условия.
За клиентите, които искат още по-голям фокус върху офроуда, се предлага опционален пакет с окачване на Reiger, подобно на това, което използват болидите за рали "Дакар". Тук има още по-голям ход на колелата, както и още по-голям клирънс от стандартния. Gemballa Marsien разполага с комплект състезателни джанти с централна заключваща система, "обути" с гуми за всякакви терени.
Друг акцент на офроуд суперколата е купето, изработено изцяло от карбон, което е произведено от немска компания, работеща за отбори от Формула 1. Налична е специална титаниева изпускателна система, а трансмисията е ревизирана да подава тяга към четирите колела по по-различен начин, за да може винаги да има нужното сцепление при движение извън пътя.
В салона, компанията предлага спортни седалки, както и панели от кожа или алкантара, а акцент е централната конзола от карбон. Клиентите, обаче, ще могат да преработят интериора според собствените си желания и бюджет. Споменавайки последното, цената за конвертирането започва от 495 000 евро без опциите и данъците.
Gemballa Marsien вече е хомологирана за продажба в Европа, Близкия Изток и САЩ. Тиражът ще е лимитиран до 40 бройки, като 10 от тях вече са разпродадени, а половината от останалите 30 са капарирани, въпреки че производството ще стартира по-късно тази година.
Повече снимки на Gemballa Marsien вижте в галерията: