IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-продаваният пикап остана без дизел

Заради слабото търсене Ford се отказа от 3,0-литровия си V6

Ерата на масовите пикапи с дизелово гориво приключва, тъй като най-продаваният модел в този клас в света - Ford F-150, се отказва от своя 3,0-литров PowerStroke V6 двигател. Новината беше съобщена за първи път от Ford Authority, а сета потвърждава и от представител на компанията, който уточни, че предлагането на дизелова версия се прекратява на 16 юли.


Ford F-150


Отказът от дизела е заради слабото търсене. Самият мотор е скъпа опция, като цената при някои версии на пикапа достига 5000 долара. В същото време двигателят предлага 250 к.с. и 597 Нм, като отстъпва на дизеловите предложения на конкурентите. За сравнение, 3,0-литровият дизел на Chevrolet Silverado развива 277 к.с. и 600 Нм, а 3,0-литровия EcoDiesel V6 на Ram – 260 к.с. и 651 Нм.

Освен това, дизеловият мотор на Ford-F150 не предлага кой знае каква икономия на гориво в сравнение с бензиновият вариант. Смесеният разход на версията със задвижване на четирите колела e 10,23 л/100 км, докато на хибридната модификация с 3,5-литров PowerBoost V6 е 9,98 л/100 км. Хибридът е и по-мощен – 430 к.с. и 773 Нм въртящ момент.


Ford F-150


Ford е вторият производител, който се отказва от дизеловия двигател на основния си пикап през  последната година. Преди него това стори и Nissan, който спря да предлага 5,0-литровия турбодизел V8 на Cummins в Titan XD.

Снимки: Ford

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 1 седмица )
    Като човек, който се е занимавал професионално с тези двигатели мога да Ви кажа само че 3,5 мотора като основа е поне на 30 години просто го надграждат, това е една доказала се с здравината си конструкция. Пословично здрав блок и бутална група.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Пост на гост ( преди 2 месеца )
    Цацарски , кога 3.5 еко-меко използван на мах ще доживее 6л мотор? Смея се на глас с подобни и****ски коментари. Ти имаш ли на идея , че тоя 3.5 е направен евентуално да изкара до гаранция и после в кофата? За село да идеш на мегданя за по бира е идеален , ама като закачиш ремаркето и му омекват дингилите.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 2 месеца )
    2, нещо си много грешка. Форд имат 3.5 екобууст с директно впръскване още от по-предишния модел на Ф150. Дизел не им трябва защото специално този двигател е с максимален въртящ момент от 2500 оборота и е много икономичен. Да не говорим че с вървеж и теглене прави смешни 6.2 литрови двигатели, а за дизелите да не говорим. Американците ползват дизели само за камиони и за сериите пикапи от 2500 на горе, но те са колкото Газки. А дизела им е с много награди и в САЩ, но американците просто не го щат.
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    ти пък! ( преди 2 месеца )
    очакваш нормалност от увреден "Рено ентусиаст" ...
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Не не е нормално. Ако е на малолитражка ок, но при такива камиони, които по принцип са замислени като тежкотоварни, точно дизеловия двигател е препорачителен. Сега това, че Форд не могат да направят читав дизелов двигател, те бензиновите им дори са без директно впръскване, демек престаряла техника. Един 3 литров европейски дизел би дал около 300к.с. и 700Нм въртящ момент и би харчил на половина по-малко гориво от аналогичен такъв бензинов. Но като не можеш да направиш добър двигател, по-добре не
  • #1
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Рено ентусиаст ( преди 2 месеца )
    Нормално дизела е боклучаво гориво.Немците се опитваха да го въведат в Сащ но след дизелгейт американците отсвириха това недоразумение.