IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

50 000 клиенти заведоха дело срещу Mercedes в Германия

Съдебният иск е за манипулирани дизелови двигатели на няколко модела

След VW Group дойде ред и на концерна Daimler да попадне в полезрението на германското полезрение. Срещу производителя е заведен колективен съдебен иск от група клиенти, които искат обезщетение за манипулирани дизелови двигатели, съобщават от Асоциацията на потребителите VZBV.


Mercedes-Benz


Искът е подаден в регионалния съд в Щутгарт, като в него се твърди, че производителят на Mercedes умишлено е инсталирал устройства за фиксиране на вредните емисии СО2 на няколко свои модела, предлагани в Германия.

От Асоциацията обявиха, че оплакването е най-вече от Mercedes-Benz GLC и GLK, които са оборудвани с двигателя OM 651. Точният брой на клиентите, които са подкрепили съдебния иск не се посочва, но от VZBV твърдят, че той е „до 50 000“.

Това е вторият подобен случай в Германия, след като при първия същата Асоциация на потребителите през 2019 година заведе дело срещу Volkswagen Group с подобни обвинения. Тогава бе сключено дело за компенсация, като автомобилният производител плати обезщетение от 750 млн. евро на повече от 235 000 своите клиенти. Това е и най-голямото извънсъдебно споразумение в историята на Германия.

Daimler вече сключи едно споразумение за компенсация през август 2020 година с клиентите си в САЩ, като то е на стойност 2,2 млрд. долара. Концернът се сблъсква и с хиляда индивидуални съдебни искове и жалби от клиенти, които търсят обезщетение в германските съдилища. От централата на производителя обявиха, че са спечелили делата в около 95% от случаите и определиха действията, инициирани от VZBV като неоснователни" и допълниха, че ще продължат да се защитават от подобни нападки.

0 от 500
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Цялата работа е да изкарат някоя пара, типично по американски че и по немски вече. Не че не го играят и подобен номер с почивките, на които ходят. И като вземат някой цент - какво? - колата ще стане по чиста? Ще я карат по малко? Ако им предложат да им ги сменят - ще откажат, щотото няма далавера..
  • #3
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Европа, а? ( преди 3 години )
    Германия-държавата на мошеници и лъжци!
  • #2
    16 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    То пък и ТеслТа е цъфнала, та вързала имат доста дефекти, както механични, така и софтуерни, хардуерни и като цяло са производител без голям стаж и традиции, а това все пак не са таблетки, та така....
  • #1
    12 rate up comment 12 rate down comment
    джъст -А- мен=BMG! ( преди 3 години )
    горките дойчоффци и самонадеяни премиум-производители, ПАК я ВАПЦАХА ЯКО при това, щото след като "спестиха" бая хитричко глобата от ЕС признавайки се по дифолт за виновни, сега вече нема мърдане и щат-не-щат ще требе да ПЛАТЯТ с лихвите туй!!! А и да не забравяме, че на вратата на дойч-производителите *** ТЕСЛАта и след годинка и нещо по техните супер-автомагистрали ще преобладават щатните електрички на ИТС-ъ-МЪСТ!!!