IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lexus залага на мощността при преминаването си към ЕV-модели

Новата стратегия на луксозна марката стартира с бърз и производителен кросоувър

Производителят на луксозни модели Lexus поема път на електрификация на моделната си гама, като основна роля за това ще играя производителността и динамиката на автомобилите. Първата стъпка в тази посока е пускането на нов електромобил през 2022 година, заяви вицепрезидентнът на европейското подразделение на марката Паскал Руч.


Lexus


Новият EV-модел на бранда ще представлява продължение на концепцията LF-Z Electrified, като ще стане вторият изцяло електрически модел в гамата на Lexus след UX 300e. Също така, това ще е първият Lexus, който ще използва новата архитектура e-TNGA, разработена съвместно от компанията-майка Toyota и нейния техническия партньор Subaru. Като такъв, той ще започне нова ера на дизайн за моделите на луксозната марка и ще въведе редица нови технологични решения.

Плановете на Lexus са да пусне 10 нови хибридни и изцяло електрически модела до 2025 година, като се предвижда по това време на електрифицираните автомобили да се падат половината от глобалните продажби на марката. Сред тях ще бъде и изцяло нов модел на ток, който като размери ще е близо до най-успешния кросоувър на бранда в момента – NX, но ще се различава като производителност.


Lexus


Сегашният Lexus NX споделя своята платформа и силови агрегати с Toyota RAV4, докато бъдещият електрически SUV ще представлява производствена версия на концепцията bZ4X на Toyota. Той ще бъде по-нисък от от съществуващите SUV-модели на марката, тъй като ще залага на мощността и динамиката, които трябва да засилят удоволствието от управлението на този автомобил.

От компанията обещават, че електрическият SUV на Lexus ще бъде един от най-бързите на пазара. Концептуалният LF-Z разчиташе на мощност от 536 к.с., позволяващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди. Серийната версия вероятно ще е малко по-слаба, като за нея е предвидена предвидена батерия с капацитет 90 кВт/ч, достатъчни за пробег от 600 км.


Lexus


Подобно на концепциите LF-Z и bZ4X, новият SUV ще получи задвижване на четирите колела още в стандартния си вариант, като ще ще използва новата, напълно променлива система за задвижване Direct4 на Lexus. Тя предлага контрол на въртящия момент с цел подобряване на производителността в завоите и е свързана с иновативна електронна кормилна система, която премахва механичната връзка между волана и задвижващите колела.

Снимки: Lexus, Autocar

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До упорития: пак един куп глупости си изписал. Точно Тойота отдавна са инвестирали в джойнт-венчъри за батерии - питай Гугъл за Primearth EV Energy Co., Ltd. и Prime Planet Energy & Solutions - информирай се кога са открити, колко служители имат и какви производствени капацитети. Никой друг производител не притежава такива капацитети за производство на батерии - всучки разчитат на външни доставчици - дори Тесла купува от доставчици като Панасоник, LG и CATL.
  • #6
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много смотана марка, като сложат на Тойота ксенонови фарове и и слагат емблема Лексус и готово.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Ха-ха, прави впечатление че всички сте много сигурни какво щяло да се случи от 2025 натам. Фактите обаче за 2020 са че Тойота има чиста печалба от 20 милиарда долара, в година с ковид и намлени доставки на чипове, докато Тесла едвам излиза на печалба благодарение на кредитите за емисии. При това с над 2 милиона хибрида годишно Тойота измества повече въглеродни емисии от 500 000 Тесли. Някак си не звучите убедително че точно Тойота нямат представа какво вършат.
  • #4
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До долния шегаджия: В технически фалит са единствено ВАГ - те са тези които плащат глоби за непокриване на стандартите за емисии, при това на собствен терен, в ЕС. Евтини електромобили те няма как да предложат, защото китайските им доставчици на батерии определят цените. Евтини и качествени електромобили ще има когато Тойота пуснат батериите с твърд електролит. Това е и моментът в който балонът 4860 на Тесла ще се спука, а ВАГ ще глътнат водица за пореден път. Моли се да не настъпи скоро.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Споко, всички електрички ще са бързи. Ще доминират здравината и електрониката, както и качествения и интуитивен софтуер. Следователно немските надценени щайги си заминават, да приветстваме Корея, Япония и Китай които ще диктуват как ще изглежда автомобила на бъдещето.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е не е честно да няма аналог!
  • #1
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Лексус залага преди всичко на качество и надеждност - гаранцията на батерията на UX300e е 10 години или 1 милион километра. Няма аналог в автоиндустрията.