IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тайните автомобили на социализма - II част

От "най-красивата кола отсам Желязната завеса" до "източногерманското Porsche"

"Автомобилът не е разкош, а превозно средство", казваше Остап Бендер, прословутият герой на съветските сатирици Илф и Петров. Това до голяма степен отразяваше възгледите на ръководителите на социалистическата автомобилна индустрия.
   
     
Bosmal Beskid
Bosmal Beskid - един практичен и модерен за времето си автомобил, който обаче така и не стига до масово производство
 
   
С малко изключения, те неизменно са задушавали опитите на дизайнери и инженери да предложат на хората отсам Желязната завеса нещо по-интересно и вълнуващо. Именно за тези изключения - някои произведени в съвсем малки серии, други останали само прототипи - ще ви разкажем в три поредни статии. В първата част се спряхме на няколко от най-непознатите автомобили на Tatra, Wartburg и "Москвич". Ето и втората част.


Непознатите коли на социализма - II част (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Марио ( преди 2 години )
    А какво ще кажете за "Булгаррено" и "Булгаралпин"?!
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Кристиан Борисов ( преди 2 години )
    Шкодата е наистина красива! Не знаех за нея. ГДР също има уникално спортно купе от края на 60-те и то сериозно мощно АЛА ФЕРАРИ МОЩНО - Атмосферен V6 агрегат с два огромни аналогови карбуратора с 200 к.с. и тежащо 870 кг. но забравих името на производителя ...има 3 оцелели прототипа!
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    до 2 ( преди 2 години )
    Всъщност е обратното: Нивата е открадната от това, което е откраднато от Fiat 128 и 127
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тоя ВАЗ 1101 е като умалено копие на 2121 - Нива, само трябваше да сложат мигачите над фаровете:)))
  • #1
    20 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нелепо е да пишете, че изпреварва западните аналози, защото едното е прототип, а другото сериен модел. Разликата между двете обикновено е години! СССР и Източния блок не са направили нито един оригинален автомобил на нивото на западните. Оригиналните коли са Шкода, Трабант и Вартбург. Москвич е отчасти оригинален. Всички обаче се хвърляха на лиценза на Фиат и то когато в Италия отдавна имаше нови поколения...