С доставени на клиенти 1 399 080 автомобила от марките BMW, MINI и Rolls-Royce (+39,1%), BMW Group завърши първата половина на 2021 година с нов рекорд за продажбите за всички времена. Всички брандове в групата отчитат увеличение за първите 6 месеци на година, като то е факт във всички региони на света. Продажбите на BMW Group за първото полугодие са по-високи и от предкризисната 2019 г. с ръст от 7,1%.
При електрифицирани модели увеличението на годишна база е 148,5% - 153 267 единици, като тук са включени резултатите както на електромобилите, така и зареждащите се хибриди. Продажбите на изцяло електрически превозни средства са се увеличили с 183,9 % - до 36 089 бройки, а на хибридите - със 139,4 % - до 117 178 единици.
Тези резултати позволяват на BMW да изпревари големия си конкурент Mercedes-Benz на един от най-важните пазари в света – този в САЩ. За първите 6 месеца на година преднината на баварците е 7348 бройки. Така компанията успя да навакса изоставането си след първото тримесечие и да излезе на лидерската позиция.
За април, май и юни дилърите на BMW са продали 95 561 нови автомобила, което е с 90% повече спрямо същия период на 2020 година, когато обаче пандемията от коронавирус беше в разгара си. Около 60% от продажбите са на кросувъри, отчитат от агенция Auto News.
Любопитното е, че на второ място в САЩ за тримесечието е Lexus, който също изпреварва Mercedes-Benz, отчитайки 83 459 продажби (+65% спрямо миналата година). Най-успешният модел на японците е RX с 28 703 продажби.
Резултатът на Mercedes е 82 390 нови автомобили (ръст от 39%), като №1 на пазара в Щатите от моделите на марката е GLE с 19 037 бройки, следван от GLC – 14 580. Другият премиум-производител от Германия – Audi, също отчита ръст, при това с цели 92%, като е продал 66 995 автомобила, но вече е на пето място, тъй като изостава и от Tesla с нейните 73 300 продажби (+97%).
Снимки: BMW, Mercedes-Benz