fallback

Opel Mokka: тестваме революцията в дизайна на германците

Този кросоувър е технологичен роднина на Peugeot 2008, но се усеща съвсем различен (ВИДЕО)

Обикновено почитателите на една автомобилна марка нямат търпение да дочакат появата на нов модел. Но има и изключения.               Много от класическите фенове на Opel например се смущават малко от посоката, в която отива компанията - с все повече споделени компоненти и идеи с Peugeot. Ако сте от тях, за вас тази кола ще изглежда като последната капка.

Защото новата Mokka не само е на същата платформа като Peugeot 2008, не само ползва същото задвижване и същите скоростни кутии, но и се прави в същия завод в Поаси. Което, както се досещате, не е точно в Германия. Вече чувам отчаяните викове, че идентичността на Opel окончателно си замина.             Това е най-смешното нещо, което може да се каже. Каква идентичност имаше компанията Opel, която 90 години бе под шапката на General Motors и която бе заставяна да споделя не само платформи, но и цели модели с кого ли не: от Buick и Chevrolet до Saab и Lancia. Досегашната Mokka беше изцяло дело на корейския клон на GM - бившето Daewoo - и също не се правеше в Рюселсхайм, а в Бупьон, на 8 000 километра от Германия.            Освен това има една съвсем очевидна причина да не се тревожите от френското нашествие в Opel. И тя е, че никой, при никакви обстоятелства не би сбъркал тази кола с Peugeot. Новата Моkka е първият продукт на революцията в дизайна на Opel. Тази необичайна стилистика ще се пренесе и върху другите модели, начело с бъдещата Аstra. Което според нас е много добра новина.              Това е от онези редки моменти, когато идеите от впечатляващите концептуални модели неочаквано стигат до крайно производство. Оценката за дизайна е строго субективна, разбира се. За нас този автомобил изглежда много добре: елегантен, динамичен, даже леко заплашителен, ако се съди по охотата, с която ни правят път по магистралата. И в същото време е хармоничен, изчистен, без купищата ненужни украшения, които носят толкова много модели напоследък. Освен това Моkka доказва убедително, че не е нужно да плеснеш отпред гигантска решетка, за да изглеждаш агресивен. Чувате ли, BMW и Ford?              Любопитно е също, че в епохата на постоянно набъбване на автомобилите новата Mokka е станала всъщност с 12 см по-къса от предишната. Истинска благодат, когато живеете в място като София. Но за сметка на това е с 10 по-широка, и запазва същото междуосие, така че не губите вътрешно пространство.              Онова, което губите, е възможността да я поръчате със задвижване на четирите колела. Платформата на Peugeot позволява само предно предаване. Но пък за компенсация е с над 100 кг по-лека от старата кола, и съответно по-пестелива.

А също и много гъвкава: можете да изберете турбобензин, турбодизел и дори чисто електрическо задвижване, с каквото е зелената кола в нашия тест.               Електрическата Моkka, разбира се, е технологичен близнак на електрическото Peugeot 208, със същия електромотор със 136 коня мощност и със същата 50-киловатчасова батерия. Обхватът с едно зареждане е 255 километра по тестовете на WLTP. При предимно градско каране може да надмине и 300, при по-бързо извънградско по наш опит можете да разчитате на минимум 200.              Електрическата версия е малко по-пъргава от бензиновата, но пък има доста по-ниска максимална скорост, и тежи с 300 килограма повече. В напредничави страни с държавни субсидии - примерно Германия или Румъния - тя е конкурентен избор. У нас разумният вариант е да се насочите към бензина.

Моkkа ползва добре познатия трицилиндров турбомотор с обем 1.2 литра, който може да има две степени на мощност - 100 или 130 коня. Ние караме по-мощния, съчетан с 8-степенния автоматик на японската Аisin. Това е пъргав, жизнерадостен малък мотор, който обаче става доста шумен при големи натоварвания. Не виждаме как някой би постигнал обещания официално разход от 4.9 литра на 100 км. Успяхме в смесен цикъл да направим малко над 6 на сто, което е доста добър показател.               Все пак не мислете, че германските инженери са си лежали на кълките, докато дизайнерите са вършили цялата работа. Като настройки и поведение тази кола няма нищо общо с Peugeot 2008. Тя се усеща много по-стегната и директна на пътя. И също, в резултат на това, малко по-некомфортна. Според нас по-добрият контрол си струва лекото втвърдяване на окачването. Но все пак ви съветваме да избегнете 18-цоловите джанти и да заложите на не толкова амбициозен размер.             Недейте да очаквате и кой знае каква обратна връзка. Повечето модерни кросоувъри предлагат почти нулево усещане за ангажираност, и Моkkа не е изключение. За сметка на това обаче е изключително лесна за каране. Минималистичното лостче за предавките силно напомня на това в новия Volkswagen Golf.

Интериорът е вторият силен коз на тази кола. Той е свеж, доста изчистен и по германски функционален. Таблото е ергономично и подредено, със 7-инчови екрани на приборите и мултимедията в базовата версия, и с 10 и 12 инча във върховата, която тестваме. Слава богу, има отделни физически бутони за климатика. Така не се налага с едното око да целите сензорния екран, а с другото да се оглеждате за дупки и залегнали в храстите полицаи.              Eдинственото, което не ни харесва в този интериор, е пластмасата по централната конзола. За човека, който успя да наложи пиано лака като моден автомобилен аксесоар, трябва да се отдели специално местенце в ада. Ако държите на чистотата, тази евтина лъскава повърхност ще ви подлуди. Всяко докосване оставя петно, всяка прашинка се вижда отчетливо.

Седалките са необичайни, но удобни и с достатъчно странична опора. Но салонът като цяло е ориентиран към пътниците отпред, които имат място в изобелие. Задната седалка не е особено подходяща за възрастни хора. Багажникът е 350 литра, сравнително скромно за този сегмент. Но пък, ако искате практичност, Opel има и Crossland. Моkkа е по-скоро насочена към хората, държащи на дизайна.                 Предишното поколение гъделичкаше и спестовниците, но новото е станало жертва на мощната автомобилна инфлация в последните години. Най-базовата бензинова кола с ръчни скорости започва от 34 800 лева. Най-скромно оборудваният автоматик е 40 000, а най-високото ниво - 53 000. Електрическата версия струва между 67 000 и 78 000 лева.

За хората, свикнали Opel да им предлага най-достъпните цени, това може и да изглежда соленко. Но Peugeot вече доказа, че дизайнът може да компенсира всякакви подобни оплаквания.              За да се върнем към темата за загубената идентичност на Opel: всъщност Mokka прави точно обратното. Това е автомобил, който най-после дава на тази компания някакъв собствен облик. Без да изпадаме в излишен възторг и ентусиазъм, бъдещето на Opel изглежда малко по-светло с тази кола.

Още снимки от теста на Mokka и Mokka-e вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #37
    Вече няма Опел-и ( преди 3 години )
    Вече няма Опел-и, и няма и да има. Каква друга причина може да има ПСА да купи Опел, освен да "си разчисти пътя". Аз се радвам, че притежавам един от последните истински Опел-и: Астра К СТ(комби) от 2017, с един от последните истински двигатели: 1,6CDTI, наричан "шептящия", собствена разработка на Опел. Същият този двигател, който от 2019 ПСА просто премахнаха, за да монтират техните 3 -цилиндрови. Тогав заглавията във всички медии бяха:" Атра остана само с 3-цилиндрови двигатели"!
  • #36
    Докторът ( преди 3 години )
    Много зле. Много е скъп. Струва колкото нормална кола. Това ще е провал.
  • #35
    Рено фен ( преди 3 години )
    Само дето Ниссан държи 15 процента без право на глас а Рено държи 45% в Нисан и пълен контрол над компанията
  • #34
    raiders ( преди 3 години )
    Браво на опел, пардон пежо. Харесва ми, запазват печелившата линия на дизайна, вътре е добре, са на живо как ще се усеща не зная. Жалко, че не харесвам новата мода на градски сув и затова очаквам новата Астра... та да си купя старата К.
  • #33
    Некакъв ( преди 3 години )
    Преди около 2 месеца закарах Шевролета в сервиза на Опел, явно правят нещо общо с пежо. А на стъклото на опела пише GM.
  • #32
    ... ( преди 3 години )
    Допуснал съм грешка в последното си изречение - вместо Рено съм написал Пежо.
  • #31
    До 29-30 ( преди 3 години )
    Хайде сега да провериш в гугъл, през коя година Опел става собственост на PSA Group. Сделката беше сключена през 2017г. Относно Пежо и Додж. Додж беше собственост на Фиат-Крайслер, които се сляха с PSA Group. Ти правиш ли разлика между сливане на юридически лица и изкупуване. И да завърша със Нисан - моделите за СЕверна Америка не ползват нито платформи, нито двигатели на Рено. А относно положението между двете компании - както Пежо притежава акции в НИсан, така и Нисан държи пакет окции от Рено
  • #30
    анонимен ( преди 3 години )
    Опел са собственост на ПЕжо отпреди 7 години оправи си инфото че си леко изостанал
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    Кое са глупости НИсан и Инфинити продават ли ш Сащ продават на Рено ли са на Рено ти пишеш глупостиДОдж на Пежо ли са на ПЕжо тогава?
  • #28
    До 23 ( преди 3 години )
    Надявам се това, което си написал да е шега. Пежо и Додж са в един алианс от няколко месеца, преди това Пежо защо не продаваха в САЩ - отговора оставям на теб. Глупостите за Рено и Нисан оставям без коментар. Пробвай да внесеш Рено в САЩ и да го вкараш в движение - после пиши да кажеш как е минало.
fallback
Последни