fallback

Производителите се сблъскаха с нов проблем

Недостигът на олово предвещава поредната криза в индустрията

Автомобилните компании от няколко месеца се борят с недостига на чипове, който сериозно нарушава плановете им за производство и дори доведе до спиране на работа на някои от заводите. Сега към него се добавя още един проблем – липса на олово, който се очаква да засегне глобалния пазар на автомобили.

Увеличеното търсене на метала, нужен за класическите оловни акумулаторите, доведоха до сериозен недостиг, който засега се усеща най-вече от автомобилния сектор в Северна Америка. Именно на САЩ се пада около 13% от търсенето на олово в световен мащаб, като липсата му става причина и за увеличение на цената, което вече е факт.

Проблемът се задълбочава и от появилите се слухове, според които недостигът не е временно явление, а криза, която тепърва ще се задълбочава. Така на 30 юни оловото достигна най-високата си цена от 2018 година насам – 2344 долара за тон, като експертите очакват търсенето да продължи да расте и да се увеличи с 5,9% спрямо миналата година.

Увеличеното търсене и произтичащият от него недостиг провокира намаляване на запасите в складовете, регистрирани на Лондонската фондова борса. През 2021 година наличността на олово в тях е с над 40% по-малко в сравнение с 2020 година, като възлиза на 72 250 тона.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Ресурси има повече от достатъчно. Няма такова нещо като недостиг на метали. Дори и най редките метали ги има в количества много по големи от колкото си мислят хората.Всички кризи и дефицити се правят умишлено с политически цели. За власт и контрол над населението и определени територии. За лесно и бързо прокарване определени политики. Дефицитите са изпитан метод. Комунистите които сега се наричат глобалисти и социалисти са големи специалисти по създаването на кризи и дефицити на ресурси.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Въпрос на време е да бъдат забранени личните автомобили. Тази глобална "революция" която сега правят с електрическите автомобили е един глобален театър с който си купуват време докато нагласят нещата за кулисите за по сериозните мерки и закони които в точния момент ще ги вкарат в сила изведнъж като гръм от ясно небе. Точно както направиха и кризата с китайската кашлица. От нищо нещо. Те ако искаха наистина транспорта да мине на ток щяха да го направят още преди 30-40 години а да чакат досега.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Ъпдейта не се прави да влошава нещата а да ги подобрява, изключваме Епъл, там ги осъдиха, че правят ъпдейти за да влошат телефона и да те накарат по този начин да си купиш нов. От години батериите са вградени, но батерии се продават, телефоните в сервиза се отварят и батериите се сменят. Не си в течение на нещата и пишеш глупости. ЕС никой не изнасилва а мисли за следващите поколения, скоро САЩ и Китай ще наложат също сериозни мерки за намаляване на емисиите. Приеми че света се променя.
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 8: Не баш... много от новите устройства, имат вградени батерии. А обикновено ъпдейта влошава нещата и софтуера започва да товари по-слабите, стари процесори... Що касае ЕС - БЕЗУМИЕ! Изнасилва собствените си граждани за нищо. % на ЕС от общите емисии е нисък и всички усилия да се намали не се отразяват на общата картина. Много повече логика има да вложи усилията (пари и рестрикции) в подобряване на показателите на големите замърсители извън ЕС. Там е проблема, не тук! Т.е там е и решението!!
  • #8
    До 3 ( преди 3 години )
    Еми ти на коя планета живееш? Телефоните постоянно се ъпдейтват чрез актуализации и на всеки телефон може да се смени батерията, отиваш в GSM сервиз и ти сменят батерията дори не е скъпо. ЕС не ти налага контрол, контрол ти налага държавата, тя те следи и подслушва. Борбата за климата вече е почти изпусната, ЕС се опитва да промени нещата, но е сам и нещата са като борба с вятърни мелници, Докато Азия и Америките не се включат в борбата, нещата няма да се променят.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Еми да махат акумулаторите и да продават колите с манивела.
  • #6
    //// ( преди 3 години )
    До 5: Казах ти, че темеата е дълга и обширна...много неща могат да се направят, но не искат. Нямат изгода.....за тях.
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    До 3: ЕС е кoчнa, не гаранция за телефоните - едно просто изискване за рециклиране на тия телефони да сложат, щото в момента повечето електроника заминава на бунището без рециклиране, защото още в производството е заложено процеса ако има такъв да е сложен и скъп... Изключителни лицемери са!
  • #4
    //// ( преди 3 години )
    ...телефон. Същото е и с автопроизводителите. Не да се гонят печалби,а да се кара, поддържа една кола колкото може по-дълго време. Значи един кораб може да се движи по 40-50 години, а автомобилът на 5-та година е вече стар!!! Може много да се пише по темата....
  • #3
    //// ( преди 3 години )
    Най-важното за ЕС да ни наложи контрол, като го замаскира под борба с климата. АКо са толкова загрижени, защо не наложат всички стоки в ЕС да се продават с някакъв определен гарантиран период на употреба. Примерно за телефоните, защо да се сменят на 2 години? Да натиснат производителите да ги актуализират поне 5 години и да са със сменяеми батерии. Тогава няма да ти се налага да го сменяш на 2 години заради тъпите актуализации или защото батерията му се скапала и смяната струва, колкото нов....
fallback
Последни