Съвременните автомобили все повече заприличват на компютри на колела. Колите ни стават все по-натъпкани с най-различни нови и модерни технологии, които се грижат за редица отделни аспекти на шофирането - навигация, безопасност, помощ на водача, кондиция на машината и какво ли още не. Всичко в името на нашето по-сигурно, по-приятно и по комфортно пътуване.
Въпреки доброто желание на производителите, точно както и при компютрите, програмите за управление често правят досадни грешки. Човек трябва не само да управлява автомобила, но и да се разсейва от действието на различни опции, които в някои случаи започват дори да пречат и да дразнят шофьора.
Кои са тези досадни електронни системи? Ето една примерна листа с 5 от тях:
Досадни асистенти: 5 несъвършени технологии, които често не помагат (ГАЛЕРИЯ)
Има две системи за контрол на налягането в гумите. По-скъпата използва сензори вътре в колелата. Тя е напълно надеждна и показва промени в налягането в реално време. По-евтината система, обаче, работи по различен начин. Тя използва данни от антиблокиращата спирачна система ABS и определя налягането по косвени знаци, а именно по скоростта на въртене на колелата. Когато въздухът се освободи, гумата провисва и диаметърът й леко се свива, което означава, че скоростта на въртене се увеличава. Ако разликата между въртенето на колелото стане критична, се издава предупреждение за възможни повреди на гумата.
Въпреки това, при неравни пътища, където има много дупки и изразени коловози, тази система се проваля. Тъй като колелата се въртят по различен начин при неравности, електрониката издава фалшиви предупреждения. Но по време на истински спуквания, тя понякога мълчи, докато колелото напълно загуби налягане.