IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наистина ли тегленето „убива“ вариатора?

Скоростната кутия CVT има някои особености, за които трябва да се внимава

Много експерти предупреждават, че тегленето на друг автомобил или ремарке (каравана) е пагубното за вариаторната (CVT) трансмисия. Доколко обаче това е вярно и какво всъщност се случва в тези ситуации, разкриват изданието CAR.


вариаторна скоростна кутия


Темата с проблемите на вариаторната скоростна кутия при теглене трябва да се разглеждат от две гледни точки – когато автомобилът със CVT играе ролята на ремарке, тоест някой го дърпа заради повреда, или когато самият той действа като влекач.

В първия случай трябва да се знае че дизайнът на CVT-кутията е като на автоматика, тоест има преобразувател на въртящия момент от двигателя към скоростната кутия. Ето защо правилата, прилагани при теглене на автомобили с автоматична скоростна кутия, са напълно приложими и към тези с вариатор. Затова, преди да започне тегленето, селекторът на трансмисията се премества в неутрално положение (позиция N), а по време на самото теглене скоростта не превишава 50 км/ч.

Пътуването по този начин продължава не повече от 50 км, а ако се наложи допълнителен преход, автомобилът се спира, за да може вариаторът да се охлади, като остава на място поне 50 минути. За разлика от автоматика, при теглене на на кола със CVT двигателят трябва да бъде включен, за да се осигури изпомпването на работната течност в хидравличната система на скоростната кутия. Ако дърпате автомобил с изключен двигател дори на малко разстояние, трансмисията ще „умре“, което означава голям и скъп ремонт.


вариаторна скоростна кутия


Сега нека разгледаме случая, когато автомобил с вариатор играе ролята на влекач. Конструкцията на този тип скоростна кутия се основава на стоманен ремък или верига, която се придържа към задвижващите валове заради силата на силата на триене. Ако това триене не е достатъчно, ремъкът (веригата) може да се плъзне по валовете, което води до износване на целия агрегат. В работната течност влизат много стружки и това гарантира проблеми в най-близко бъдеще.

Какво означава това на практика? Когато колата е сравнително нова или нейният вариатор наскоро е добре обслужен, тогава е напълно приемливо да се теглят леки ремаркета. Като ориентир можете да вземете максималното тегло по паспорт на колата си. Добавете ремаркето, така че общата маса на двете да не превишава значителността стойността, посочена в ръководството на автомобила.

Това обаче означава и нещо друго – тегленото на друг автомобил трябва да се избягва, освен ако не планирате скоро да ремонтиране вариатора на вашата кола. А ако превозното ви средства със CVT вече е на възраст, трябва да се въздържате и от теглене дори на обикновени ремаркета.

0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Banan ( преди 2 години )
    Ми то тогава и пътници да не се качват при такава скоростна кутия щото ще тежат и ще се скапе.
  • #3
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Хан ( преди 2 години )
    За мен по добро от СВТ кутията невиждам.Пробег 300000 км.Ако сменяте редовно маслото 500000км.Какво майка си изкате .А за дърпане ами пише в книжката дърпаш каравана смяна на маслото на кутията на всяка смяна на двигателното.Ако караш офроот на 20 000км ако караш градско извън градско на 50-60 хл Просто и ясно е Само си челате езиците
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    На ( преди 2 години )
    едните заминава вариатор на други заминава автомата и съединител а някъде и диференциал , скорости, като цяло не е удачно да се тегли или при необходимост и внимателно.
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То и без това не съм чул едно хубаво нещо за вариатора, чудя се на хора които си дават парите за кола в такава трансмисия. Докато не разберете, че пробутват такава скоростна кутия, само защото няма по-евтин автоматик на света и искат да спечелят малко повече пари от клиентите.