Думата „намаляване“ влезе в ежедневието в началото на 2000-те години, когато борбата срещу разхода на гориво и замърсяването от автомобилите започна да придобива големи размери. И ако намаляването на размерите на превозните средства не даде сериозен ефект, тъй като беше минимално, нещата при двигателите бяха различни. Необходимостта от разработване на задвижващи агрегати, способни да подобрят цялостната ефективност, като същевременно се поддържа адекватна производителност, накара инженерите да променят целия си подход.
Производителите въведоха директно впръскване и турбокомпресор като едно цяло, и така започна прехода към по-малки, по-рафинирани и по-ефективни двигатели. За да бъдем честни, в повечето случаи това бяха и все още са истински заместители, което означава, че това са нови двигатели, а не мотори, директно произхождащи от техните предшественици. Ето няколко случая, при които очевидното намаление на обема подобри значително мощността.
5 модела, които спечелиха след загубата на обема на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Групата Volkswagen е една от първите, която стартира бензиновата революция и при тях се забелязва доста интересна промяна. Това е преминаването от използвания в продължение на 10 години 1.2 TSI, който преди това замени 1.6 TSI, с новия 1.0 TSI. Моторът остана с един цилиндъра по-малко, но пък спечели мощност. Двигателят 1.2 се предлагаше във версии с 90 и 105 к.с., докато наследикът му, макар и по-малък, достигаше 115 к.с. и въртящ момент от 200 Нм. Той се среща на Polo, Golf и на други компактни модели на VW Group.