Думата „намаляване“ влезе в ежедневието в началото на 2000-те години, когато борбата срещу разхода на гориво и замърсяването от автомобилите започна да придобива големи размери. И ако намаляването на размерите на превозните средства не даде сериозен ефект, тъй като беше минимално, нещата при двигателите бяха различни. Необходимостта от разработване на задвижващи агрегати, способни да подобрят цялостната ефективност, като същевременно се поддържа адекватна производителност, накара инженерите да променят целия си подход.
Производителите въведоха директно впръскване и турбокомпресор като едно цяло, и така започна прехода към по-малки, по-рафинирани и по-ефективни двигатели. За да бъдем честни, в повечето случаи това бяха и все още са истински заместители, което означава, че това са нови двигатели, а не мотори, директно произхождащи от техните предшественици. Ето няколко случая, при които очевидното намаление на обема подобри значително мощността.
5 модела, които спечелиха след загубата на обема на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Мощният японски офроудър в крайна сметка се отказа от своя много здрав 4-цилиндров 3,0-литров турбодизел 163 к.с. от серията KD, който беше използван при няколко поколения и за последно беше поставян на модела през 2015 година. Тогава моделът беше обновен, като под капака му се появи нов двигатнел – 2,8-литров от серията GD, който е оптимизиран, за да намалява триенето и да отговаря на вредните емисии. Агрегатът дебютира със 177 к.с. и 450 Нм, след което се повиши мощността си до 204 к.с. и 500 Нм. В Същото време той консумира с 12% по-малко гориво.