При избора на кросоувър особено внимание се обръща на двигателя, който е и най-важният агрегат на автомобила. Това важи особено на пазара на употребявани автомобили, при които моторът е бил подложен на сериозни натоварвания и не е ясно в какво състояние. Още повече, че част от тези модели (кросоувърите) са с турбо-двигатели, които имат сложна конструкция. А това означава по-скъпи поддръжка и ремонт, ако такъв се наложи.
Затова и най-простият избор изглежда атмосферният бензинов мотор, който все още се поставя на някои модели. Факт е, че някои от тези двигатели – като тези с директно впръскване, например, също са доста капризни и излизат от строя при сравнително малък пробег. Експерти обаче са категорични, че атмосферният агрегат е за предпочитане, въпреки че моделите с него намаляват непрекъснато.
7 кросоувъра, които са по-надеждни с атмосферен мотор (ГАЛЕРИЯ):
В наши дни ресурс от 250 000 – 300 000 км се счита да много добър, но Nissan разполага с агрегат, който при съответните добри грижи може да изкара половин милион. Базовият 2,0-литров двигател MR20DD е е създаден на базата на популярния MR20DE, като се произвежда повече от едно десетилетие и се поставя още на Qashqai. Сред посочваните проблеми да замърсяване на маслените канали и на дроселната клапа, но това е нормално за моторите с директно впръскване. Ресурсът на веригата е около 150 000 км.
Списъкът с оплаквания от X-Trail не е голям, като включва предимно дреболии – багажникът е малък, основните светлини са слаби, климатикът също не работи според очакванията на част от собствениците. Отбелязва се здравината на окачването, липсват и забележки към вариаторната скоростна кутия.


0