fallback

Кое е най-надеждното задвижване - бензин, дизел, електромобил или хибрид?

Проучване сред повече от 13 000 собственици показва доста любопитен резултат

На пазара има огромен брой автомобили от различни модели и марки. Когато се избира превозно средство, първоначално се определя горивото, с което то работи. Това си има както предимства, така и недостатъци, защото в крайна сметка бензиновите коли консумират много гориво, дизелите не са достатъчно екологични, а електромобилите и хибридите са скъпи.

Освен на финансовата страна обаче трябва да се обърне специално внимание и на надеждността. Затова и статистиката, изготвена от британското издание What Car, е доста любопитна. Неговите експерти са анализирали 175 модела от 31 марки, като е обърнато внимание именно на надеждността.

Разпитани са 13 000 собственици, които е трябвало да разкажат за проблемите със своите автомобили през последната година. Превозните средства са разделени на две възрастови групи – до 5 години и между 5 и 20 години, като са взети предвид разходите и продължителността на ремонтите.

Получените данни показват, че независимо от възрастта на автомобила повечето неизправности са открити в дизеловите двигатели, като близо 1/4 от тях са получили повреда. Следват електрическите коли, като при тях по-старите модели се чупят с 5% по-малко от новите.

Дизелови модели – 24,7% (до 5 години), 27,4% (от 5 до 20 години)

Електромобили – 20,2% (до 5 години), 15,4% (от 5 до 20 години)

Бензинови модели – 16,7% (до 5 години), 24% (от 5 до 20 години)

Хибридни модели – 13,9% (до 5 години), 14% (от 5 до 20 години)

При бензиновите коли е точно обратното – статистиката на What Car сочи, че двигателите на старите модели страдат повече от тези на новите. А най-малко са оплакванията от хибридните преводни средства, като това се отнася за автомобилите на всякаква възраст.

От гледна точка на ремонтите, в най-добра позиция се оказват собствениците на бензинови коли, които плащат най-малко. Обратното се случва при електромобилите, тъй като те са най-скъпи за ремонт. Ако обаче автомобилът е в гаранция, най-често се обслужват хибридите, следвани от бензиновите и дизеловите модели.

Най-дълго се ремонтират електромобилите, при които престоят в сервиза може да достигне до 2 седмици. При хибридите този период е не повече от седмица, докато, ако има налични части, ремонтът на бензиновите и дизелови модели не отнема повече от ден.

fallback
  • #21
    Нико ( преди 2 години )
    За последните 8 години съм сменил 4 хибрида. 2 на Тойота,1 Лексус и един БМВ. Познайте с кой нямах никакъв проблем. Точно така,на японците. Колко здрава е една кола зависи и от това кой я прави!
  • #20
    Мер Бенц ( преди 3 години )
    Но обратно към коня и каруцата ще е най добре и е по романтично при двойките
  • #19
    Мер Бенц ( преди 3 години )
    Моя дизелак през Октомври ще има юбилей 20г. 20 безпроблемни години . 380 000 км . Смяна на масло 7 до 8 хл.км.редовна профилактика и това е . S320cdi 2001г.
  • #18
    Петър ( преди 3 години )
    Аматьорска работа.....
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Хибрид хонда сивик е най- най
  • #16
    Фен ( преди 3 години )
    За мен дизела е най зле Ако съдим и по тва което се кара в България Ние караме само *** демек наи евтиното
  • #15
    Вълчо ( преди 3 години )
    Не знам кои и колко са надежни,ама спрете на някой паркинг на голяма верига магазини и се услушайте,ще разберете кои са най караните в България!
  • #14
    до #12 ( преди 3 години )
    В статията пише, че хибридите са най-безпроблемни, ти обаче твърдиш, че са най-проблемни... За техния начин на измерване и анализ разбрахме, а твоят какъв е - на принципа "един авер, който кара дизел, каза че много се чупели хибридите"???
  • #13
    Андрей ( преди 3 години )
    Най надеждата е магарешката каручка
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-надежният автомобил е поддържаният автомобил, освен това електричките са много по-просто устроени и какво да им замине, двойното турбо ли или буталата да задерат?
fallback
Последни