Mitsubishi ще последва примера на Dacia, с който са в един алианс и ще предложи достъпен електромобил. Той ще струва под 2 млн. йени (18 100 долара) и ще бъде най-евтиният модел на ток, предлаган на японския пазара.
В основата на електромобила е моделът Minicab MiEV, но той ще получи по-евтини батерии, които ще позволят намаляване на цената. Факт е, че в момента Mitsubishi предлага бензинов автомобил за около 15 000 долара, но идеята за направата на подобен електромобил е знак за нов бизнес-модел, който ще развие японският производител.
Партньорът в алианса Renault наскоро представи своята Dacia Spring, която струва 16 900 евро (20 300 долара), като я обяви за „най-достъпната електрическа кола в Европа“. Разбира се, по-ниската цена означава и по-ниска производителност – Spring изминава около 240 км с едно зареждане, докато моделът на Mitsubishi ще има пробег от едва 150 км.
Не бива обаче да се забравя, че не толкова отдавна автомобилните производители предлагаха подобни модели на много по-висока цена. Благодарение на различните държавни стимули колите на ток от ниските класове съвсем скоро ще се окажат по-евтини от моделите с бензинов двигател.
Според експерти, решението на Mitsubishi и на Dacia скоро ще бъде последвано и от други масови производителите. В Япония, Западна Европа и САЩ пазарът на електромобили все още е фокусиран предимно върху по-скъпи и качествени превозни средства, но пък в Китай много успешно се продава струващия едва 4000 долара HongGuang Mini EV.
Неговият производител се готви да започне да го предлага и на други пазари, като на някои от тях цената му ще бъде различна, но все още доста ниска. А това ще означава, че достъпните електромобили, макар и с малък пробег, ще имат доста добро бъдеще.