IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota Land Cruiser 300 все пак запази атмосферния си мотор

Новото поколение на всъдехода ще продължи да разчита на легендарния 4.0 V6 1GR-FE

Японският производител Toyota пусна на пазара новото поколение на Land Cruiser 300, оборудвано с атмосферен двигател. Този вариант на всъдехода, на първо време, ще се предлага на един от основните пазари на марката – този в Близкия Изток.


Toyota Land Cruiser


Представителството на Toyota в ОАЕ вече обяви, че базовата версия на модела в страната ще се предлага с атмосферния V6 1GR-FE, чийто работен обем 4.0 литра. В случая легендарният мотор е комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия, като тази модификация струва с 30% по-малко от версия с 3,5-литров туин-турбо V6.

Двигателят Toyota 1GR-FE е добре познат на феновете на марката - агрегатът от 2002 година е поставен на почти всички джипове и пикапи на японския производител, изградени на рамна конструкция. В спецификацията си за Близкия Изток той развива 275 к.с. и 385 Нм въртящ момент. Версията с този мотор и 6-степенен автомат тежи със 120 кг по-малко от варианта с 3,5-литров туин-турбо V6, който се съчетава с 10-степенен автомат.

Цените на Toyota Land Cruiser 300 в ОАЕ са в дирхами и могат да объркат мнозина. Прави впечатление обаче, че новото поколение на модела е поскъпнало с 6,5% спрямо предшественика си, който също се предлага на местния пазар. Тази разлика обаче е между базовите варианти. При топ-версиите – старата с 4,6-литров V8 и новата с 3,5-литров туин-турбо V6 достига 25%.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Аз нещо не успях да схвана какъв е проблема, на коментиращите с това, че Тойота предлага един от старите си двигатели в новия Land Cruiser. Това, че в Европа големите атмосферни двигатели не са на почит не означава, че на други пазари клиентите не ги предпочитат. В Европа винаги най-много се е търсела икономичност, поради цената на горивата. В други части на света потребителите търсят надеждност и по-опростена конструкция, а разхода не е никакъв фактор. Просто напълно излишен спор се води.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 20: 2020 Тойота си покриха евро нормите за емисии без проблем, ВАГ не можаха и платиха многомилионни глоби, въпреки че си платиха допълнително на китайците от SAIC и MG да им броят и техните електромобили. Тези факти най-добре показват кой къде е технологично. Пък със завидната надеждност на вагонетките направо ме разсмя.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Доста добра реплика на Кадилак Ескалейд.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Данаил ( преди 2 години )
    занимават с еко идиотизми , както ние тук зелени , но за сметка на това бедни българи и в съюза в който членуваме , не е проблем от Тойота да започнат да си монтират този двигател отново и да си печелят от това.Къде е проблема тук?Тук говорим за близкия изток , всеки гледа ТВ и се вижда , че всеки втори автомобил е Тойота .Е кво да кажат от Тойота ....ставайте и вие зелени и минавате на Приус в пустинята.Продава се и точка , затова Япония си е Япония а ние сме "зелено-технологична" България.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Данаил ( преди 2 години )
    Тук гледам много хора са се закъхарили , че Тойота "не" била технологична марка , а тук специално става въпрос за бизнес и пари основно.Елементарно е .....отива арабина да си купува новия Ланд Круизер и при предлаганите му модели го няма този двигател в новото поколение.Колкото и да му обясняват за новия V6 с две турбини човека пита , а защо го няма безпроблемния атмосферен.Почва се... ама еко , нови технологии и т.н.И когато в държава където се ходи по петрол и не се занимават с еко идиотизми ,
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Борис ( преди 2 години )
    Е то беше ясно - за американският пазар винаги са поддържали бензиновите двигатели.Там спряха TLC, но си продължават с Lexus LX, което е просто най-високият trim TLC.Автомобилите са страхотни, безсмъртни и се използват за най-тежките условия.Имам удоволствието да карам автомобил с техния 2UZ-FE - няма такъв двигател!Лесно достигат по милион мили.Не е случайно че цял малък град от инженери в Япония ги проектира тези неща
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 2 години )
    Ако не е американският и африканските пазари да продават на краварите и камиларите пушилници тойота досега отдавна да са погълнати от Авто Ваз
  • #10
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Как може факти да са грешни? Ще ти кажа- ти си умен, но това е грешен факт,значи не е факт. Нивото ти на мислене е примитивно!
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се че Тойота е най-технологичната марка - някой да е успял да ги настигне при хибридите - най-сложните съвременни автомобили? Разбира се, не. При горивните клетки - същото положение. Дори и батериите в Тесла са разработка на Панасоник - отдавнашен технологичен партньор на Тойота, с общи разработки на литиево-йонни батерии от 2009 за първия Плъгин Приус.
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тойотка си е екстра,продава,печеи и е най-богатата марка. А ти като си бедняк чичак и *** какво те интересува Тойота,която е велика и богата марка.