Германия произвежда двигатели от зората на моторната индустрия до наши дни. В родината на автомобила, за близо 140 години, портфолиото от агрегати местно производство е огромно и впечатляващо. И продължава да расте, докато не бъде "посечено" от новите регулации и електромобилите.
В родината на Гьоте са се произвеждали и продължават да се произвеждат доста забележителни мотори - от семпли и компактни за ежедневния транспорт, до мегамощни и гигантски. Както и в почти всички останали диапазони между цитираните.
Специалистите на AutoCar са направили една прекрасна селекция, сведена до 20 от най-великите германски двигатели. Но дори самите те споделят, че свиването само до тези екземпляри е било много трудни и още много подходящи кандидати са останали извън листата. Вижте селекцията:
20 от най-великите германски двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Audi разработиха 5,5-литров V12 дизелов двигател, който дебютира при състезателната машина R10 TDI през 2006 г. Болидът бе много успешен, като донесе победа в „24 часа на Льо Ман”, „12 часа на Себринг” и титлата в клас LMP1 в сериите American Le Mans същата година. Нито един дизелов автомобил не е правил подобно нещо дотогава. Германците повтарят успеха в Льо Ман и ALMS с победи през 2007 и 2008, преди R10 да бъде заменен от друг дизелов болид - R15 TDI с 5,5-литров V10.
Този двигател прави много, за да демонстрира превъзходството на дизеловите двигатели на Volkswagen Group, но стана част от едно доста проблемно наследство, след избухването на аферата „Дизелгейт”.